Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Gilla ni ert jobb

Gilla ni ert jobb

http://korta.nu/uqw4j

Med tanke på denna notis i svd,undra man hur gilla folk sitt jobb? Om man nu inte gilla det man gör så får man väl skaffa något annat.

Inte skulle jag stannat på ett jobb som man hata!! Och i varje fall inte börja lemlästa sin kropp!!
Antal svar på detta inlägg: 6
Kanske inte trivdes att vara en bland fotfolket
en riktigt tragisk händelse. det är nog inte långt till det här i Sverige heller.
det lyser ju igenom att han var arbetslös & hade en arbetsoförmåga som skulle utredas.

artikeln var för kort för att man skall få den underliggande historien klart för sig.
Ett typiskt drag i media. och vi nappar på det.
Ja, den här atiklen går ju inte att kommentera vidare eftersom vi inte vet bakgrunden.

Men rent allmänt!! Gilla folk sina arbete? Vore det inte bra att sitta hemma och får typ 15000:- rent insatt på sitt bankkonto varje månad!!

Livet skulle leka! Nä det tror jag inte man blev ju helt isolerad.

Jag har då gillat mitt arbete genom livet. Men jag vet att i dag är det tufft för en del arbete minsann. Och jag tro att man längta till sin pension.

En del arbetsgivare är hårda,det har man förstått.

Gör som chefen säger!! Annas stick!! Jo jo! Dom kan få till det!!
Annons
Jag gillar mitt jobb. Försäkringskassan är en bra arbetsgivare. Att vara pensionär är jobbigt som tusan. Det tror man inte, utan
hur skall jag få tiden att gå på gamla dar.

Men veckan går fortare konstigt nog.

Lönen är ju inget vidare men man får finna sig i läget. Pretentionerna blir mindre och
inte så kostsamma. Jag köper kalsonger på Dressman. Tag 3 betala för två.
Då får man ju ett gratispar. Man köper 15 st. Då får man ju 5 par gratis. Smart.
Sedan använder man bara gratis-paren.

Att såga av benet är ju lite drastiskt. Varför sågade han inte av sig huvudet i stället
för det använde han ju inte ändå.
det kanske är så enkelt som det är i Sverige, försäkringskassan godkänner inte invaliditets eller sjuk ersättning när man har två stympade armar, de kan ju växa ut, så nu tog han fan i hågen och kapade även ett ben.

Jag tycker det är tragiskt och dålig stil av tidningen att inte skriva mer än knappt en rubrik.
Nu har ni inte läst på ! Det var "bara" en fot! Men det är illa nog.

Göcke! Det är nog hemligtstämplat vad som lade denna tragiska åtgärd.
därför fick vi inte mer information.

Det finns ju tysnadsplikt!


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem