Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Skrivar knas

Skrivar knas

Hej på er isare,jag har probblem men skrivarn,eller rättare sakt filer,den visar att det går inte att skriva ut XPS filer,pråva i dag med gammla datorn odet går hur bra som helst-dll filer tror jag det stod,hur i h-vete får jag till detta ?? Har office-97 o XP,O en HP deskjet 5150 ?? Hoppas på hjälp,,o jag har provat med HP opdate men det slutar att man hamnar till ett betalprogram,,nej tack,jag har instalations skivan till skrivaren ,men ingen hjälp med den efter den inter ändrar fill namn ????
Antal svar på detta inlägg: 7
Har du xps viewer installerad annars är jag osäker på att det går att skriva ut
Om du har Microsoft. NET Framework 3,0 installerat.
är XPS Viewer installerat på din dator.
här kan du ladda ned det
http://korta.nu/dlzkf
Annons
net framwork 3.0 en senareversion ar innstallerad ?? den går inte att ta bort
ska jag formatera får att få skrivarn att funka,göcke jag gick din väg, men det gick inte bara röd flagg ?? !!
nä inte f... skall du formatera eller göra en fabrikare.
det är overkill på detta problem

för det första så är XPS en fil inte en skrivare , men man använder en rutin som ligger som skrivare för att skapa filen.
Filen om du dubbelklickar på den skall sen öppnas i denna viewer som PerAsk frågar efter. och den kan man bara få om man har NET Framework 3,0 installerat.
har du den instalerad eller ej??
det ser du i programinstaleraren

kör du XP så måste SP2 vara instalerad osv
Net Framework 3.0 är installerat via service pack,naär jag ska skriva ut så kommer jag tilll VILL DU SPARA DENNA FILL O I VAD, typ doc.bilder esc esc
du skall spara den som en fil , ge den ett smart namn och spara den där du hittar den, efter det skall du dubbelklicka på filen som du sparade i det smarta namnet.
när filen öppnas , skall du kunna skriva ut den sidan

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem