Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Diskmaskinen blinkar 11 blink

Diskmaskinen blinkar 11 blink

Min diskmaskin är lite konstig.
Det började med när det var riktigt kallt, då gick inte maskinen igång, utnan blinkade 11 blink (indikerar något) och stannade. Hällde jag i hett vatten från vattenkokaren direkt i maskinen, så gick den. I somras, ja så fort det inte var minusgrader längre, så startade den utan heta drycker. I höstas, när det blev kallt, blev det likadant igen, och är så fortfarande. Även när det var varmt för nån vecka sedan, ville den ha hetvatten. Sedan, när den väl kommit igång, är det inga problem. Då går den hela programmet. Den är köpt på Ikea, men jag tror att Whirlpool har gjort den. Är det en exportmodell, som skulle gått till ett varmare land, som jag fått, eller vad kan man göra?
Antal svar på detta inlägg: 7

vet inte vilken modell du har.
men ett känt fel är att växlingsventilen fastnar (geggar igen)
den sitter under disklådebotten om jag inte mins fel.

ibland kan det räcka med att plocka isär den och göra den ren
här är koderna

http://goo.gl/OPqrM
Annons
Iggesörping!

Sådär brukar diskmaskiner bete sig när översvämningsskyddet löst ut. I botten på maskinen finns en flottör eller liten skumkudde som reagerar på vatten, ta loss sockeln och se efter.

Lycka till
Den har löst ut, fast det är länge sedan. Borde inte det som reagerat på vatten vara borta efter några månader?
Då hade jag vatten på golvet... Då gick den inte igång alls. Efter ett dygn, så gick den igen, prcis som om det torkat upp då. (Vi hade igensatt avlopp då)
var glad att den larmar så att du har möjlighet att kontrollera

vattenslangen för tillvattnet gick av för mig.
där stog den och spolade vatten med full ös.
då hade man önskat att den kunde slå av elektroniskt
Föör fanns det vattensäkringar, med en elektrisk ventil som bröt vattenströmmen ifall sånt hände.
Nu behöver ju inte min larma, när den inte läcker något längre, och det borde torkat upp för länge sedan i maskinen. Vi hade den ute då, och torkade med elfläkt, där den stått

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem