Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Förklara detta om ni kan

Förklara detta om ni kan

Förklara detta den som kan. Jag kan starta program, Jag har internet, nätverk. Kan byta bakgrundsbild men jag har inget skrivbord eller aktivitetsfält?????? Kan inte heller byta till nåt tema eller starta nåt från skrivbordet via utforskaren.

Startar jag datorn så är skärmen blå utan bild eller aktivitetsfält. Allt funkar som det ska förutom att jag inte ser mitt skrivbord.
Antal svar på detta inlägg: 4
När datorn har startat upp så trycker jag ctrl+alt+del och på så sätt kan jag starta aktivitetshanteraren och väl där så kommer jag åt hela min hårdisk samt extern hårddisk.

Möjligen ANVIRA!

Det tyska säkerhetsföretaget Avira släppte i måndags en uppdatering till företagets antivirusprogram med samma namn. Säkerhetsuppdateringen ledde dock till att ett okänt antal datorer lamslogs då programmet stoppade i stort sett alla program från att köras på de drabbade datorerna.

Avira släppte i går ytterligare en uppdatering som ska lösa problemet.

– Efter vi släppt servicepack 0 (SP0) för Avira 2012 började programmet blockera genuina Windowsprogram på användarnas datorer. Vi ber det djupaste om ursäkt kring det inträffade, skriver Avira på företaget supportsajt.

Har du drabbats av problemet finns det instruktioner hur du löser situationen på Aviras supportsajt.

Avira är en av de största leverantörerna av antivirusprogram världen över. Företaget är dock inte ensamt om att skeppa en uppdatering som leder till problem hos användarna. I april 2010 släppte McAfee en uppdatering som ledde till liknande problem för användare världen över.
Jag hade omedelbart gjort en "fabriksinställning" på min dator om detta hade hänt mig. Troligen ett virus av dignetet har slagit ut datorn.

Jag har aldrig hört talas om detta fenomen. Möjligen hade MacFee ett liknande
bekymmer.

Jag har nu Microsoft Security Essentials. Ännu har inget drabbat mig. Det programmet är verkligen ett bra antivirusprogram och dessutom gratis.

http://tinyurl.com/4xk97g7
Annons
Man kan ju prova deras uppdatering före mitt patent. Men kan man lita på dom.

http://tinyurl.com/d3xfms5

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem