Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Virus Varning

Virus Varning

Jag måste bara skriva och berätta om igår dagen då jag plötsligt fick det nya viruset på min dator och jag vet inte vart detta kom ifrån, ni kanske redan hört om det eller rent av fått det på era datorer. Det kallas för "polis viruset", plötsligt kommer det upp en helsida på skärmen, i mitt fall var det på engelska.

Bilden föreställde en polis som höll ena armen i stopp tecken, där under honom stod mitt IP nummer, hemstad samt internetleverantör, sedan kunde man läsa att "jag troligtvis hade olagliga program på min dator" och "datorn var nu låst tillsvidare".

Jag skulle betala in en summa i euro då skulle jag få en upplåsningskod på 10 siffror, när jag angivit denna kod skulle datorn låsas upp efter 1 - 72 timmar om jag nu inte angivit "fel" kod.

har hört på tv om folk som fått detta virus via mail, men jag har Inte öppnat några konstiga mail så frågan är vart det kommer ifrån då? Ni kan läsa om viruset här:

inkorrekt site

Och en kamrat tipsade mig om hur man kan får bort det men då hade jag redan formaterat om min dator.

inkorrekt site
Antal svar på detta inlägg: 8
häftig att ni formaterar om , måste vara någon sjukdom

har ni inte funderat på om det är just detta som alla vill uppnå.
få er i paniksittuation och sen formatera om, det är leiakes patentare.
internet sweden har denna sida om detta , den Bandit försökte ge oss
http://korta.nu/mfue4

men pasta inte länkar om ni inte fixar det och är säkra på om resultatet är äkta vara.
och i detta fallet så kan ni hamna på mycket skit.

jag vill nämligen inte jaga skräp i länkar i onödan. Tack på förhand. /Göcke

sök information på de kända virusskyddens sidor i första han!!
annars är jag positiv till att ni varnar för sådana här tilltag

Polisen skriver detta om detta tilltag.
http://korta.nu/li8bv
Ett bra virusskydd är verkligen guldvärt i många lägen. Jag klarade mig helt smärtfritt i flera år utan och tänkte att det här är väl inte så farligt. Men så smällde det till och det var bara att langa datorn på tippen. Sen dess är jag extremt noggrann.
Annons
Päronet!

Jag ser att du studerar i Arjeplog. Är det renskötsel, kanske.

Skämt åsido. Hade du kört min "fabrikare" så hade du sparat några kronor, men
vad hjälper det. Du måste köpa nytt i alla fall.

Extremt noggrann= tänk inte först utan bara kör.

snacka om ursäkter att byta dator
jag har fått in ett virus , så jag slängde skiten.
Påronet, du kom med dagens räddning, nu kan jag böja jobba igen.
På Måndag kan ni som drabbas leka med fabriksinställningar hur mycket ni vill.

Jag tar semester

http://korta.nu/xmuqx
Ta du semester i lugn och ro min dator var "grön och ren" pust, så jag slipper göra leiake's fabrikare och slita ut Hårddisken i onödan


DNS Resolution = GREEN



Jag har hämtat hem ett bra program som jag hittade på FBIs sida om viruset det är McAffes Stinger. Så jag ska väl Inte få samma sak igen.. (peppar peppar).

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem