Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Logga in på stadsnätet II

Logga in på stadsnätet II

Fortsättning på Challes fråga om hjälp
med rubriken Logga in på Stadsnätet
Jag har fått ett mycket irriterande problem, när jag startar upp min dator och den loggar in på stadsnät så är det segt som bara den men kopplar jag ner mig och kopplar upp igen direkt så flyter allt på som det ska göra, frågan är, vad är det som strular och hur löser jag det?

Är det i datorn eller är det min trådlösa router som spökar!!!???!!!
Antal svar på detta inlägg: 9
Challe , kan vi börja lite med felsökning först.

har man problem med en trådlös router.!

du kan alltid testa att köra med kabel mellan dator och router , svaret blev?
bättre/sämre/bra ??

är datorns systemklocka fel i första uppkopplingen så den går rätt efter omstart:??

kör du med en splidrans ny router från din internetleverantör och har ett äldre
trådlöst nätverkskort med endast någon av b/g/ varianterna
så kan problemet ligga där.
Tack Göcke för ditt svar!

Jag har testat med kabel och då är det inga problem det snurrar på som bara den.

Klockan går rätt hela tiden även i första uppkopplingen.

Jag har en D-Link DIR-655 trådlös router och nätverkskort D-Link DWA-140 Wireless N USB adapter.

Jag har inte haft detta problem innan utan fick det efter att jag hade formaterat om min dator för några månader sedan.
har du rätt drivrutiner till ditt trådlösa nätverkskort i datorn ??
eller funderar datorn på om det är Dlinks trådlösa hantering eller windows egna som skall användas.

eftersom du fick det efter ominstalationen av datorn så, bör du snegla på drivrutinerna för ditt trådlösa nätverkskort. där blev det förmodligen något fel.
Annons
Göcke vad hände men mitt inlägg här

här tar vi bara upp Challes problem
Jag har kollat drivrutiner till D-Link DWA-140 och de är de bästa står det.
Jag har nu avinstallerat drivrutinerna till DWA-140 och hämtat ner drivrutinen från D-Links sida och installerat så får vu se om detta hjälper.
låter som ett bra test.
Jag har hittat felet nu, det var en installation av Ralink som har blivit installerat med något program som var felet. Avinstallerade det och allt funkar till 100%
Tack för feedbacken , Challe

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem