Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Björnattack

Björnattack

Läste på text-tv att en kvinna föll ner i ett björnhål. Hon slets i stycken av fem björnar. Undrar varför hon inte spelade död? För det ska ju funka på björnar vad jag vet ... eller?
Antal svar på detta inlägg: 9
Jag hade dött av skräck,innan björnarna hade vaknat.

Äter inte dom blåbär
loan:

Nja, det där med att spela död är ingen garanti för att klara sig mot en björn. I de fall, där några klarat sig genom att spela död, har varit mot en ensam björn. Då har det handlat om ett försvar från björnens sida, och nöjer sig med att se dig "död"... då är du inget hot längre. I det här tragiska fallet ramlade kvinnan ner "mitt" i deras revir, och dessutom till 5 björnar. Där handade det inte om ett försvar. Där handlade det om en full attack och då spelar det ingen roll vad du försöker med... då är det kalkat.
Man kan väl bara hoppas på att chocken slog ut henne innan attacken kom.
loan :

Får man panik i en sådan situation så är nog inte att spela död som först faller in i skallen... tror nog snarare att man vill springa där ifrån så fort det **** bara går!!! Eller ??!!
Annons
Jaa, jag vet inte?? Jag tycker i alla fall att hon borde ha tänkt ut någon form av "taktik", utifall hon skulle ramla ner. Kanske kasta en sten på dom eller boxa den på nosen.
loan om man är så jäkla pantad att man ens börjar balansera på räcket så kommer du knappast tänka ut någon taktik för vad du ska göra mot 5st björnar. Med tanke på att de springer snabbare än en människa så kan du inte springa nånstans (det är ju en inhägnad med höga väggar) de är starkare än dig. och på det kommer chocken av att du trillar ned och slår dig så du är halv groggy. så de enda hon bord tänka på då är att sluta fred med sig själv och om hon är troende be till gud. För hon var total rökt. för att inte tala om totalt pantad.

Märks att du är storstadsmännsika loan boxa på nosen *fniss* har du inte sett en björn arg innan så lär du känna det då när björnen sätter sina tänder i dig.
ja, men jag kan karate!
Hon kanske tänkte spela död ? Fast jag måste nog säga att hon spelade över en aning.
lol
Gör som en norrläning dra av dig tröjan och skrik som en björn sedan drar du en dubbel biceps det funkar tro mig.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem