Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Java

Java

Läste just på e-mail från pc för alla att dom rekommenderar att avinstallera java p.g.a ett hål i säkerheten.. Hackare kan tydligen använda sig av det. Vad är det som gäller? Vad händer om man avinstallerar java?
Göcke: kan du ta reda på vad som gäller??
Antal svar på detta inlägg: 6
loket55!

Avinstallerar du Java, då är du inte nykter.

Förhasta dig icke. Då kan helvetet utbryta.
Jag har oxå fått detta e-mail. Men det vågar jag inte öppna! Det är något skumt!!

Jag radera!!
loket55 , säkerhetsföretagen gör rapporter om både det ena eller andra som kan eller ger problem eller hot mot våra datorer.

man kanske skall vända på problemet, varför sätter de inte dit de som gör hoten?
varför skall användaren alltid skydda sig på de mest destruktiva sätt som finns.

om vi nu avinstalerar java , så får vi problem med alla sidor som använder det för att bygga sidorna.

avinstalerar vi flash så försvinner ytterligare sidor som använder det. osv i all oändlighet,
vi kan alltså lika gärna stänga ned internet om vi skall leva efter den hotbilden.

vi har nog problem för de som skapar websidor , som förändras för att de ändrar om förutsättningarna hela tiden.
Annons
surfar man inte runt på okända sidor så är risken liten även med detta säkerhetshål.

jag kommer iaf inte avinstallera som det ser ut nu men skulle det bli rapporter om tiotusentals sidor som är smittade får man väl omvärdera igen.
skaffa ubuntu så slipper ni dylika problem.............
ubuntu/linux är inte fritt från sådant
precis som appels OS inte är det.

det är snart precis lika dant i alla OS även på FONsidan
mer eller mindre så utsätts de för hot eller fungerar som bärare av dessa.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem