Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Ashampoo avinstallera - hur?

Ashampoo avinstallera - hur?

Jag råkade installera Ashampoo fotoprogram från PC för allas CD. Jag använder Google Chrome. Jag har raderat programmet från hårdisken och som jag upplevde även toolbar, men icke. Den raden blir jag inte av med. Kan du ge mig tips hur jag ska gå tillväga för att helt bli av med raden i "toolbar"

/Tord
Antal svar på detta inlägg: 7
avinstalleras väl via "lägg till och ta bort program" om jag inte minns fel men jag är inte 100 säker....
Har avinstallerat via den funktionen, men se det försvinner inte pga det?
Men vad heter toolbaren ? Du kanske måste leta efter toolbarens namn i lägg/till ta bort program
Annons
Revo uninstaller (gratisprogram).
Kolla om toolbaren finns med bland Chromes tillägg. Klicka på skiftnyckeln uppe till höger och gå ner till verktyg och sen tillägg. Om den finns där klicka på papperskorgen i högerkanten så blir du av med den.
Till alla som gett goda råd. Tack! Trots att jag upplever att jag jag både tagit bort toolbar från "ta bort program" och även inaktiverat i Chrome låg det kvar, men troligen pga att jag "krysset" likafullt blev kvar. Nu har jag använt dina råd aoa och det fungerade. Tack också paxo för tipset. Jag sparar din info. //Tord
Revo Uninstaller är ett måste. När du går igenom det kan du ha flera tusen komponenenterkvar i registret som nite går bort med Lägg-till--ta-bort.

Men har du en toolbar med, det följer alltid med om du inte bockar ut det. Du kan också högerklicka påmenyraden och ta bort et den vägen eller via Verktyg.

Nu har du ju tydligen fått bort det. Men räkna med nya toolbar om du inte lusläser nedladdningar. Du ska ta avancerat det är det ligger. Avancerat är bara ett skitsnack för att det ska låta krångligt. Men det vet du säkert. Aldrig rekommenderas, det är där du får med mycket du inte vill ha.

Rekommenderas är de själva som sätter dit för att du ska gå pådet.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem