Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Mail och XP Inställningar borta

Mail och XP Inställningar borta

Det här är allvarligt för min del. Helt plötsligt är mina mail och inställningar i Outlook borta. När jag ska sätta igång outlook så måste jag ställa in outlook igen för att hämta och skicka men det läskigaste av allt är att att mina mail är borta allihop - detsamma gäller adressboken. Har letat och laddat ner Spybot och gjort allt jag kan men förstår inte var de tagit vägen. Detsamam gäller XP. Alla ikoner och filer från Skrivbordet är helt borta. Standard skrivbordet ligger uppe. Det konstiga är att jag kan logga in på datorn med sama användare och samma lösenord - så det funkar. Men jag känner inte igen min användare.

Någon som hört talas om det här viruset förut och viktigast av allt, är mina mail raderade eller är de bara gömda någonstans?
Antal svar på detta inlägg: 7
Outlook Express
*.dbx är mappfilerna
och *.cvs är arkivfiler om du har skapat sådan

Outlook
*.pst filerna innehåller allt
En bekant råkade ut för att vissa ikoner på skrivbordet var borta plötsligt, vet inte om hans mail också var väck men han körde systemåterställning och vips så fanns allt där igen...mysko.
Kan ju va' värt ett försök.
OK, ska prova att hitta *pst filerna. Jäkligt obehagligt och för mig ovärderlig information som är borta. Jag provade systemåterställning men jag fick inget resultat tyvärr. Ska leta upp alla *pst jag kan hitta. Tack för tipsen!


Annons
Nä, kan inte hitta några *.pst filer. Jag hittar gamla filer som jag gjort tidigare men inte att det skulle finnas några från innan kraschen. Är jag helt ensam om att ha drabbats av det här? Kan min dotter (13år) ha lyckats göra något fel - hon är inne på Playahead ofta (har märkt att de är ett virusnäste)

Någon som hört något liknande?
Verkar som dina mail är borta för gott om du inte har någon annan form av backup nånstans. Och det har garanterat inget med playahead att göra som är en community inte något som pajar din dator.

Men om din dotter av misstag laddat ned nånting eller du själv som gjort något fel låter mycket möjligt.

Om det är så ovärderliga mail och adresser borde du ta backup väldigt ofta. Det enda som systemåterställningen kan fixa är inställningar. som om den hade lyckats kunde den ha ställt in dina inställningar för mailen rätt igen men de skulle inte ha återskapat dina mail, det är den inte till för.
Det kan även vara så att din användare har gått upp i rök på något sätt och sedan bara återskapats med rätt namn då borde alla dina mail vara borta eftersom det ligger i din användarprofil.
fanns det inga *.pst filer överhuvud taget ???
om det fanns någon så skall man göra en copy av den direkt
det skall också finnas en arkivdito , som också bör copieras.
eftersom den skapas med automatik.
sedan kan man skapa egna arkiv-pst vid behov mm

det ser ut som Rob beskriver som att de är förlorade.
fanns de inte så hade de kanske kunnat räddas med någon typ av rescue program , men då får man inte göra något på hårddisken innan man testar.

sista utvägen för att kanske få tillbaka de sist inkommna mailen är
att titta på servern , via webmail funktion om den finns.
Telia har det och även andra
Hej!

Du kan också ringa till Microsoft support på tel: 08-792 12 35

Dom kanske kan hjälpa dig?..

Lycka till!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem