Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Nero 11

Nero 11

Uppgraderat min dator med nytt moderkort ny processor och Windows7. Jag installerade Nero 11 och det fungerar att bränna skivor med. Nu ville jag använda Nero Wave Editor för att spela in och redigera musik. Då stöter jag på problem. När jag klickar på inspelningsknappen, kommer en dialogruta Samplingsformat upp. Jag klickar ok på den, och då ska inspelningsenheten komma upp. Det kom-mer istället upp en dialogruta som säger. Det gick inte att öppna inspelningsenhet.
Vad är detta? Jag har ljud i högtalare från datorns ljudkort och kan lyssna på musik från internet. Samma program fungerar perfekt när jag installerade det på Windows XP. En bekant har det på sin dator med Windows7, och det fungerar perfekt för honom. Kan det vara så illa att det är moderkortet som inte stödjer programmet
Tacksam för all hjälp med problemet.
Antal svar på detta inlägg: 9
är det nero wave editor 4 du skall köra
Det är version 6.2.11300.0.100
det låter mer som ett drivrutinfel
från 4:an så skall win7 fungera både 64/32biter
Annons
denna sida kan ni söka kända kompatibilitetsproblem på med win7

http://korta.nu/o6lcb
Det här hittade jag i supporten men jag vet inte om det hjälper dig

It is likely that you have selected the wrong input/output device (probably the Wave Mapper).

Please proceed with the following steps to select the correct input/output device:

1. Open Nero SoundTrax or Nero WaveEditor (depending on which application you want to use).
2. Click "Options" "Device Settings".
3. A drop-down menu for the input devices and one for the output devices will appear.
Open the respective drop-down menu and select your real sound card and/or speakers and click "OK".

The issue should now be resolved.
Ej heller detta hjälper. Ingångsenheten finns inget alternativ MME: (wave mapper) är förvalt och enda valet. Utgångsenheten väljer jag min ljudkortsenhet. Fortfarande blir svaret Det gick inte att öppna inspelningsenhet.
läst detta?

http://forum.my.nero.com/index.php?showtopic=9511
Tack xenit, det löste problemet.
misstänkte det var det problemet, roligt höra att det hjälpte

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem