Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Stuprör till allmänna avloppet?

Stuprör till allmänna avloppet?

Kan det vara tillåtet? Jag följer med spänning ombygget av entrén vid Ekholmens centrum här i Linköping. Stuprören från taket framför entrén drog dom rätt genom tegelväggen in i centrumet.

Jag tänkte inte så mycket på det tills dom började montera upp atrapper där det ska se ut som att stuprören går ner i marken, men i själva verket går rören in i väggen och in i centrumets avlopp?

Vore det tillåtet, varför sätter dom då upp atrapper som döljer detta?
Antal svar på detta inlägg: 7
Dom har dolt med hjälp av fyrkantiga stålrör. Men kollar man mellan springan av dom fyrkantiga stålrören och väggen så ser man att stuprören innanför går in i väggen.
i Linköpings området skiljer man på dagvatten och avloppsvatten
Normalt är det inte tillåtet, men man kan få dispens pga tekniska orsaker
Annons
Göcke: Ska jag tolka det som fuskbygge? Jag vet inte vad det är dårar som äger centrumet nu, men det är polacker som bygger på stället, och det är fult gjort lite här och var. Hur länge har bygget hållit på nu? Två år? Nattetid hör man någon "chef" gapa och skrika på på dessa två personer som troligtvis är skattefritt avlönade med skitlöner.
Jag ska bara råka nämna det för polisen av misstag nästa gång jag ser dom, för dom hänger ju ofta där.
nja jag vet inte vad de gör i ekholmens centrum, jag vet bara att de jobbar hårt för att få stångån ren. Och att alla villaägare har fått bygga om, där fjärrvärmen dras fram
Ja Stångån blir väl renare när reningsverket får ta hand om dagvattnet istället för Stångån, där stora delar av Lingköpings dagvatten vanligtvis bör rinna ut..

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem