Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Amerikanska valet

Amerikanska valet

Jag blir så trött på detta spektakel.

Vem som vinner valet i USA påverkar inte mitt liv. Det enda som berör mig är vilken av kandidaterna som jag gillar o kolla på i TV och då har jag ingen favorit. Finns andra Hollywoodfilmer som är bättre.

Medierna kastar sig över det här, t.o.m. vicepresident debatter tycker dom är intressanta. IS har USA valet som länktips.

Jag ifrägasätter USA's demokrati. Det handlar bara om vilken som har störst kampanjkassa.

Är verkligen så många intresserade av det här eller är jag unik som tycker att allt det här bara är löjligt?
Antal svar på detta inlägg: 7
så tyckte IS besökare när frågan ställdes
http://korta.nu/u4r82
-Medierna kastar sig över det här,-

Ja medierna måste ha något att livnära sig på, tänk om man skulle läsa allt som skrivs, jag orkar i alla fall inte.

Vilken journalist skriver bäst om vad som händer och sker, jag upplever att journalister för det mesta gör långa historier ännu längre, oftast onödigt långa.

Själva kärnämnet återuppstår och upprepas under hela det skrivna reportaget.

Jag läser rubriken och underrubriken samt texten till eventuella bilder, det räcker för mig för att bli medveten om själva nyheten.

Det är för mycket ordbajseri anser jag.
Jag tycker absolut att det amerikanska valet berör oss i det mesta.

Aktiemarknaden till ex. Stocholmsbörsen lan ligga på +1 % när Wall street öppnar på minus 1 %, inom en halvtimme finner vi att vi följt efter ner på minus.

Olje priset för vår del är mer beroende av dollar priset än av oljepriset, eftersom all olja betalas med dollar.

Amerikansk utrikes politik berör oss alla, när de går in och rensar i diktaturer så ökar invandringen i vårt land.

Skulle Sverige råka ut för ett angrepp utifrån, så kommer vi att skrika efter amerikansk hjälp, och det kommer vi med säkerhet att få.

Så nog är vi beroende av USA och deras ledning!
Annons
north,

Allt det du säger om börs, olja, krig osv stämmer. Men vem som vinner valet påverkar varken börs, olja eller krigsrisken. Båda har samma politik i alla dom frågorna.

Den enda skillnaden mellan kandidaterna är deras syn på skatter, aborter, sjukvård osv. som bara berör amerikanerna.

Alla stora beslut i USA som berör oss tas i kngressen.

Jag säger inte att mediebevakningen ska avslutas jag ifrågasätter bara om vi är så intresserade som media tror.

lasse,

Håller med dig 100%

Jag tror det påverkar våra liv mer vem som väljs i Kina. Men det är inte så lättillgängligt, inte gjort som en dokusåpa.
Kan bara svara för mig själv pedhan, jag har inte missat direktsändningen på CNN av någon av debatterna, för min del är det högintressant och mycket god underhållning
Ja vi har olika syn på vad som är bra underhållning och tur är väl det kanske.

Göcke, jag såg att över 20% var intresserade så jag drar slutsatsen att det är jag som är avvikande. Måste bättra mig och bli en mer medelsvensson.
Har länge undrat varför det är så roligt att bli USA:s president. Det måste vara det
mest otacksamma jobb som går att hitta. Vad du än gör så är det galet.

Nu när kriser och skandaler avlöser varandra så måste det vara hopplöst att
vara president i detta land.

Jag tror det är lugnast om Obama får hålla på några år till. Han uppför sig ju
ordentligt hittills i alla fall. Verkar vara lagom maktlysten.


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem