Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Bläckpatroner

Bläckpatroner

Köpte bläckpatroner av märket Budgetink från InkClub, men printern
Epson Stylus SX415 godkännde inte dessa patroner. Fick traska ner
till centrum och inhandla originalpatroner.
Här stämmer ordspråket; "Snålheten bedrog visheten"

Varning för dessa patroner!
Antal svar på detta inlägg: 8
Har hänt mig också men fick direkt nya ifrån Inkclub.
Hej, jag har en Epson Sylos photo 900, till den köper jag patroner på ett officeföretag, och visst kostar de en del men ingen hutlös summa,dock är dom jättebra och fungerar alltid. Både svart och färg. Ha en bra tid, L.
Det bästa är ju en laserskrivare, men det är tyvärr svårt att få dom att skriva ut i färg. Undrar varför. Bläckpatroner är en dyr historia. Jag hade en Canon med fyra färger. Skrivaren kostade 450:-. När bläckpatroner var slut fick man köpa nya för 900:-. Då kände jag mig riktigt "blåst".

Nu har man ju bilder i phonen eller i datorn.

Jag brukar använda Postens >Riktiga >Vykort när jag vill ha ett papperskort.
Det skickar jag till mig själv. Kostar 15:-. Det är billigare än patroner.

http://tinyurl.com/ccz2d46
Annons
Jag har beställt bläckpatroner från InkClub en gång,men det var bara skit. Nu köper jag bara orginalpatroner.

Jag använder skrivaren sällan, ändå så varnar den för låg nivå i en del patroner.

Frågade om det i affären, fick svar att man kan råka ut för det om jag använder skrivaren sällan.

Bläckpatroner är tydligen en färskvara?
Jag har en Epson Stylos DX4400 och köper allt bläck från Nordicink. De säljer både orginal och egna patroner. Deras egna innehåller mycket mera bläck och har visat sig vara minst lika bra.

Här är priser på patroner till Epson Stylus SX425: http://www.nordicink.se/products.aspx?printername=Stylus+SX415
Ett litet tips:
Köp bläckpatroner via Ebay. T ex till Epson SX415 hittade jag en sats med 4 patroner för 6,95 pund (cirka 74 kr) med fri frakt.
På den "gamla god tiden" fyllde jag patronerna själv. Svartvit skrivare från Lexmark. Då köpte jag bläck i literflaska på bokhandeln. Kostade en knapp hundring och det räckte till många tusen utskrifter.

Sista gången jag fyllde en patron var till en Canonskrivar och då var det färg. Stod i tvättstugan och sprutade in färg med en spruta, då kanylen lossnade. Ut kom färgen fort och överallt utom i patronen. Det var en massa tvätt som fick kastas. Dessutom var jag blå i både ansikte och på händer och det gick inte att få bort förren efter flera flera dagar.
Därefter fyllde jag inte någon mer patron.

Kör laser nu, men det är inte riktigt lika bra färgomfång
PerAsk!

Man fyller på sina bläckpatroner själv en gång i livet.

Man skall akta sig för bläckpatroner som har "torkat". Släng dom fort i en plastpåse. Dom kan börja läcka. Några droppar så är man stämplad.

En gång glömde jag transporttejpen över munstycket. Det gör jag inte om.
Bläck över hela huset när jag rättade till saken.

Jag har konstaterat att Nordic är billigare än övriga. Dom kanske säljer stulna patroner.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem