Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Trängselskatt

Trängselskatt

Som bekant införs trängselskatt i Gbg.

Mariestad har stora problem vid Nya Torget. Ibland i rusningstrafik så står det upptill 2-3 bussar och bilar i kö vid trafikljusen.

Trängselskatt verkar avlägset. Här införs snart "gott-om -plats-skatt" i stället.

http://tinyurl.com/bf8cwmv
Antal svar på detta inlägg: 8
Hej leiake, verkar nog som att något är felplanerat i trafiken där. Klart, även mindre platser har trångt, men ändå, vore kanske på sin plats att ändra lite på busstider eller linjerna. Här upp i Sthlms-reg har vi nu nästan vårväder, vattnet rinner på gatorna och snön sjunker undan. Ha en god tid och ett Gott Nytt. Hälsn. L.
Jaså! Lagera är också från Stockholmstrakten. Jag har också märkt av vårvädret.

Idag när jag var ute och skulle handla så höll jag på att fara i backen flera gånger.

Som tur är så har jag en gammal Brio kombivagn som shoppingkärra och stöd, så jag lyckades ändå hålla mej upprättstående.

Nu går jag i ide tills på onsdag.

Tyvärr så har jag glömt att köpa proppar till öronen inför nyår, men det får jag stå ut med.

Brukar ju oftast sova vid tolvslaget ändå.

Ha det bäst alla fina människor som vistas här.
Här kommer ytterligare ett bevis på att jag inte kan hälla mej till ämnet.

Varför ska det vara så svårt undrar jag.

Annons
Hello bambi,,proppar kan ju vara bra, men samtidigt så är ju dagen efter en fridag så det gör ju inte så mycket. Fira och var glad. Apropå Bambi, spring inte ut på isen bara,hehehe. Hälsn. L. /ps. ja, Sthlms-regionen ja, så är det. /ds.
Om att hålla sig till ämnet:
Det får man försöka göra om någon har ett problem som kräver en lösning.

Annars är det väl mer som en vanlig diskussion. Den kan väl hamna var som helst, allt eftersom diskussionen fortsätter.

Det tycker jag personligen bara är trevligt.

Här i Borås har det mesta regnat bort. Men det finns fortfarande
förädiska isfläckar.

Skall jag åka till Göteborg får väl ta bussen.
Tjing! Det är ju trevligt med lite småprat tycker jag.

Allt behöver ju inte vara så akademiskt , utan lite mer avslappnat tror jag vi alla behöver ibland.

Om jag försöker analysera mej själv så blir min slutsats att jag är pratglad och social, men min kroppsliga ork räcker inte till för socialt umgänge.

Så på gott och ont så är datan ett utmärkt redskap.

Bambi var min älskade kanin och på hal is, det är jag. He, he.

Nybambi!

Kommer ihåg att du ägde en vädur med långa öron. Den har tydligen avlidit av sig själv eller slog du ihjäl den.

Den blev gammal. Minst 23 år tror jag. Seg rackare. Kaniner kan bli gamla och många. Har du två kaniner ena dagen så har du 2 dussin den andra.

Ät salladsblad om du vill leva länge och erotiskt. En miljon vildkaniner på Gotland kan inte ha fel,
Tjing Leiake! Grabben hela dan.

Ditt minne är alldeles utmärkt. Så klaga inte på din ålder som jag ser att du gör ibland.

Min lilla Bambibebis självdog utan avkommor. Han var ju en kastrerad kille.

Hoppas allt är bra med dej annars.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem