Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

ZoneAlarm Pro

ZoneAlarm Pro

För några dagar sedan slutade "alert advisor" analysera mina "alerts". Nu visar den bara detta meddelande när jag klickar på "more info", vilket kan översättas med "har inte den blekaste":

ZoneAlarm Pro either prevented a remote computer from connecting to your computer, or prevented your computer from connecting to the Internet or your local network.

AlertAdvisor was not able to determine the exact nature of the event that caused this alert.

Tidigare bedömde den vad som var den troliga orsaken och vilken port det rörde sig om.

Någon annan som upplevt samma sak? Hittar inget på deras forum.
Antal svar på detta inlägg: 8
Ingen aning, men kanske har du nu ytterligare en brandvägg som hindrar zonealarm att nå internet och få information om altertsen...?
Nej, windows brandväggen är inte aktiverad och någon ytterligare brandvägg har jag inte.

Jag fick svar från ZoneLabs mail-support och de var inne på samma linje (router eller home network). Kruxet är bara att detta har uppstått plötsligt utan att jag gjort några ändringar. Jag har varken router eller hem nätverk.

Daniel B vilken router har du?
flesta finns brandvägg på router
Annons
Jag har ingen router.
Daniel B , har du scanat datorn mot virus och trojaner mm
Ja, datorn borde vara ren från sådant. Jag har MS antispyware, Spybot S&D och Ad-aware, vilka jag kör regelbundet + det mkt effektiva antivirus programmet Kaspersky personal som i regel hittar eventuella trojaner.
Daniel B , vad säger loggen att den gör, någon port som anropas?
Jo, den loggar allt som den ska, och anger port. Så det är väl ingen egentlig fara på taket utan mest ett irritationsmoment.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem