Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Adjö Messenger - välkommen Skype

Adjö Messenger - välkommen Skype

Nu är det slut för programmet MSN Messenger. Inom kort kommer det bara att gå att använda om man bor i Kina. Här kommer vi istället att få använda Skype.

En liten varning bara innan ni installerar det eller uppdaterar det i det fall ni redan har det på datorn. Om man väljer att uppdatera direkt från programmet så får man inget val att avmarkera om man vill ha MSN som startsida och Bing som standardleverantör för sökningar. Åtminstne fick man inte det vid de senaste uppdateringarna av programmet.

Gå istället till Skypes hemsida och hämta installationsfilen där. Vid installationen kan man då klicka bort bockarna och slipper återställa sin hemsida till den utmärkta InternetStart!



Blessings!

LuckySwede®
Antal svar på detta inlägg: 5
Hej Lucky,,exakt så ska man göra, fixade just det där tidigare i kväll. Inga större problem just. Lite tid tog det men inte farligt länge. Nu får vi se hur de blir då framöver. Godnatt, L.
Pidgin, där finns ingen reklam om man nu inte vill ha det. Bara ett tips.
Ekiga kan man oxå pröva.:

http://www.ekiga.org/
Annons
Jag använde länken jag fick i min mailbox, där gick det att avmarkera det du nämner utan problem, riktigt bra att ha det på Skype, som jag har använt i många år utan problem
jag instämmer med north.
det har funkat alla gånger

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem