Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Ljudöverföring: Skype-Messenger

Ljudöverföring: Skype-Messenger

Sedan flera år använder jag Windows Live Messenger med min dotter i USA. Videobilden och ljudet är perfekta både hos mig och henne.
Men, då Messenger kommer att tas bort i april, blir Skype ersättaren. Jag har provat Skype med ett dåligt ljudresultat. Det susar starkt (som vindbrus) i bakgrunden i min högtalare och hos henne (USA) låter min röst som om jag vore i rymden. Har justerat ljudet med equalizer med dåligt resultat.
Har pratat med Microsoft i Stockholm där de inte kan ge mig ett svar på problemet.
Har någon upptäckt samma problem?
MVH, Bernd
Antal svar på detta inlägg: 5
Hej. Har inte upplevt dina problem, däremot så får jag sedan en tid tillbaka ingen signal när någon ringer mig på Skype, får bara ett popup meddelande utan ljud, så sitter jag inte vid datorn missar jag samtalet.

Sedan har jag märkt att vid storhelger då troligen många ringer, så kan man märka en försämring både i bild och ljudkvalitet. Har fått rådet av dem att uppdatera till senaste versionen, men det har inte hjälpt!
pumpar ljudet , kan det bero på att ljudet från micken är för hög , eller att det blir rundgång, så att kompressorn får jobba mycket (nivåregleringen)

ljud/bild är sen relaterat till datahastigheten man uppnår
och den vet ni väl är föränderlig

rington ska förbockas under alternativ / ljud i skype.
annars så blir det tyst

och uppgradera Messenger till skype, så försvinner Messenger
Kollade ringtonen Göcke och den är förbockad, det fungerade utmärkt innan när jag körde på min stationära, men på laptopen funkar det inte
Annons
under ljudinställningar så har du Ringer, det kan vara så att ljudet bara kommer i hörlurarna
Har du en "smartmobil" så kan du ju ladda ner appen, fungerar bra för mig.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem