Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: TV, film och musik

Lets dance

Lets dance

Ikväll måste jag titta på denna danstävling ,då flera kändisar är med som jag trodde inte var dansanta. Då blir jag extra nyfiken.

Hon Montazami reser som en jojo mellan LA och Arlanda. 40.000:-T/R.. Bra gjort att
sitta i ett flygplan 16 timmar ena vägen och 16 timmar den andra. Det kan inte vara roligt. Jag har gjort det ett par gånger. Aldrig mera.

http://korta.nu/b5sas
Antal svar på detta inlägg: 9
leiake -du kommer inte att få se mig dansa ikväll. Jag har inte blivit tillfrågad och tur är väl det. Mina danskunskaper ar foxtrot, schottis och vals fast egentligen kan jag nog dansa alla sorter. Det är ju bara att låta benen följa musiken. På ett eller annat sätt har jag alltid kommit helskinnad ut ur dansen.
Då jag var ung och var på dans så stod kvinnorna efter ena väggen och karlar efter den andra. Snabbt måst man då bjuda upp innan man visste vad det skulle bli för låt. Ja, det var nästan krig på dansgolvet. Härliga tider!
Ska bli kul att kolla kvällens program. De har ju fått professionell träning. Montazami fågel eller fisk? Hennes resor vill jag dock inte vara med om.
leiake!

Jag tror att du hade fått dansa med Maria Montazami hade du ställt upp, även om du skulle åkt Arlanda-LA ToR varje vecka.

Jag har dansat mycket i mina dar. Troligen miltals. Men jag flyger inte i 16 timmar.
Så roligt är det inte att dansa.

Maria är ju 4 -barnsmor som bekant. Trodde hon hade dansat färdigt. Men ikväll
får vi se.

Birger! Jag kommer ihåg när flickorna stod uppradade vid ena väggen och vi pojkar vid den andra. Då fick man sno sig om man ville ha en sötnos.

Bifogar en bild på familjen Montazami. Dom ser inte så glada ut därför att mamma
åker till Sverige.

http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04405.jpg
Annons
Vi bänkade oss framför TV:v fredagkväll och tittade på let`s dance. Måste nog
säga att det är Sveriges mest knasiga program, med en knasig jury som
babblar om detagarnas dansfärdigheter.
Men iallafall håller jag på Markolio kommer att gå lång. Han är ju en
allkonstnär!
Hur kan de ta med en sådan fjant som "Robinson Robban", en mindre seriös person får man svårt att finna, dessutom tycker han nog själv att han är väldigt underhållande, men dans kan han inte, så vi slipper honom efter nästa vecka
Det är väl kul att även "fjantarna" får plats! Stör inte mig ett dugg.
Svårt att göra en bedömning i ett så tidigt skede av tävlingen, men jag konstaterar att vissa tävlande nog skulle stannat hemma.

Många saknar det väsentliga i all dans. Taktkänsla. Då går det inte.

Jag tänker på Nanne Grönvall. Hon har taktkänsla så öronen fladdrar på henne.
Hela hennes lilla kropp utstrålar energi när hon är på scen. Undrar om hon kan dansa och i så fall varför är inte hon med. Är för liten kanske........

Motsatsen till Nanne Grönvall är Maria Montezami. Hon dansar liksom en stund efter
sin partner. Drömmande på något sätt....
Son jag sa, Markolio skulle gå långt, och nu är han i final! Jäkla gubbe att vara seg !
Starkt gjort med den skadan han ådrog sig, men min favorit är Oscar, tycker han är helt suverän

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem