Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Usbminne

Usbminne

Jag tog ju som många andra diabilder på 80-talet.Nu har jag fått låna en apparat som gör det möjligt att göra om dom till vanliga bilder.Det har ju gått bra så långt att jag fått över dem på Windows Photo Gallery.Nu skulle jag vilja kopiera över dom på ett usbminne-för då kan man ju visa bilderna på TVn. Men där gick jag bet.Har ni något tips, jag tycker ni kan det mästa.Jag har Vista 7 som OP
Är naturligtvis tacksam för alla tips
Antal svar på detta inlägg: 4
För att föra över bilder från datorn till ett USB minne gör du följande:



Sätt i USB minnet i datorn.

Gå sedan in på det ställe där du har dina bilder.

Om du vill flytta en hel mapp med bilder så klickar du med höger musknapp på den mapp med bilder du vill flytta.

Välj "Kopiera" i listan som kommer fram.

Gå nu in på startmenyn och öppna "Dator" och öppna sedan upp minnet som ska ligga där som en ikon i fönstret som kommer upp.

Klicka med höger musknapp i fönstret som kommer fram och välj "Klistra in"



Nu ska du har bilderna kopierade till USB minnet.
Här har du en bra skiss över baksidan på en TV.
Den behövs idag. Minst sagt.

http://korta.nu/mip0u
markerar du mappen så kan du sedan högerklicka och välja SKICKA TILL och då ska ditt usb minne dyka upp (Flyttbar disk eller namnet på minnet).
Du kan även gå in i den bildmappen där du har bilderna och markera de bilder du vill kopiera över till usb.
Du kan markera enstaka bilder genom att hålla ned ctrl och så klicka på de bilder du vill markera. När du är nöjd så släpper du ctrl tangenten och sätter markören på en markerad bild och klickar med HÖGER musknapp och får du också upp samma meny och där väljer du SKICKA TILL osv.
Annons
Hej alla vänliga människor .Tack för era svar!!
Jag vet att man kan dra och släppa, det har jag gjort förut när jag haft kort i Windows Galleri men den här gången var det för många.Jag kom själv underfund med att
det inte fungerar om man har bilderna på det här galleriet.Nu skall jag ta hjälp av era råd.TackTack

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem