Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Falsk Swedbanks-uppmaning..

Falsk Swedbanks-uppmaning..

http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04417.JPG
Antal svar på detta inlägg: 7
Att döma av den texten så är det nog inte särskilt många som går på detta.
#tomasc , ssssssschhh , du får inte tipsa dem om texten
Jaha,dags igen? Det kan väl inte vara så många i dagens samhälle som inte är upplyst om att alla kontakter från respektive bank aldrig, jag upprepar aldrig tas via mail eller annat media. Sopkorgen tar emot allt sådant skräp. OÖPPNAT förstås. Hälsn. L.
Annons
Jag testade hur många som är rädda för att åka på en blåsning på nätet och bli
av med mycket pengar. Det är faktiskt 75 % som är rädda. Resterande 25 % vet antagligen
inte vad en blåsning är.

Det skall vara 100 % som är rädda givetvis. Med andra ord, vi är alla rädda för
bedrägeri av olika slag. Förnekar ni detta så är ni mytoman.

Jag har åkt på tre blåsningar. Fy "f-n" vad irriterad man blir. Man kan inte sova utan ligger och retar upp sig så man får ett blodtryck på 300/180. Det är så nära döden man kan komma.

Många som blir blåsta orkar inte rätta till det själva utan ger upp. Det är det skurkarna lever på. Men jag ger inte upp utan försöker om beloppet är ansenligt.
Är det 100:- så sväljer jag förtretet men det ligger och gror ett hat.

Just nu är det Trainsimulator 2013 som är på tapeten. Jag är inte blåst på 500:-
utan jag kan inte lära mig programmet, därför känner jag mig blåst. Det är så
invecklat att man dånar. Det ingår en trafikledningscentral som man skall sköta.
Det är en omöjlig uppgift för mig.

Jag vill ha mina pengar tillbaka, men det går nog inte.
Som sagt leiake, inga affärer på nätavdelningen. Först då sitter du säkert i din sadel. Man ska inte utmana i onödan om man inte är 100% säker å den som finns på andra sidan och har en klar kontaktmöjlighet dit. Hälsn, L.
En kamrat till mig fick ett mail (på ren svenska) från Telia att han av misstag betalat in abonnemang för internet uppkoppling 2 gånger och att de nu behövde hans bankuppgifter för att kunna betala tillbaka pengarna.

Det roliga i hela kråksången är att han har ComHem och inte Telia som leverantör..
Just det ja menar, bara det att Telia då skulle begära att få hans bankuppgifter säger ju allt. OM, vi säger bara OM det nu varit så att en betalning skett, då fanns ju uppgifterna där redan, varför då fråga efter den på det viset? Nej som sagt,. soppåsen direkt. Hälsn. L.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem