Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Bredband2

Bredband2

Av en tillfällighet gick jag in på hemsidan för bredband2 i helgen. Då fick jag se att de hade ett erbjudande på halva priset på den hastighet jag abonnerar på. Detta pris skulle gälla under sex månader och sedan skulle man få betala fullt pris, vilket var 117 kronor/månad. Det som fick mig att reagera var att jag själv alltid har betalat 145 kronor/månad för den hastigheten. Således har alltså priset sänkts med 28 kronor/månad under den tid jag haft abonnemanget. Det har alltså skett utan att företaget meddelat mig. Jag ringde upp och föreslog att jag skulle få det rabatterade priset under sex månader, som om jag var ny abonnent och att jag sedan skulle betala det nya priset. Detta gick de utan vidare med på. Vill bara tipsa er här på forumet om ni eventuellt har bredband2 som levarantörer. För övrigt är det ju mycket möjligt att andra företag i branschen också har agerat på liknande sätt. Kolla upp!

Blessings!

LuckySwede®
Antal svar på detta inlägg: 2
LuckySwede , när man hör sådant här blir jag ledsen att trogna kunder inte kan få det sänkt med automatik, tyvärr är detta väldigt förekommande.
Ja Göcke. Jag har varit deras kund sedan 2008. Men som sagt - de gick genast med på mitt förslag. Så nu blir det ju riktigt billigt fram till jul och därefter får jag ju det nya priset. Därför är jag ändå rätt nöjd. Men jag uppmanar er alla att kolla upp om ni kanske kan få till liknande uppgörelser.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem