Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Ljud spelas upp för sakta

Ljud spelas upp för sakta

Hej!
I min stationära HP-dator ifrån 2012 med Windows 7 spelas ljudet upp för sakta vid varje start. Det krävs en omstart vid varje tillfälle för att "hastigheten" på ljudet ska bli rätt. Vad gör man åt ett dylikt problem?
Antal svar på detta inlägg: 6
prova med att installera HPs egna drivrutin för ditt ljudkort, om det finns ett

annars är det nog den playern som du får igång som orsakar det
Uppdaterat HPs drivrutin för djudkort och startat om dagen efter med samma resultat-långsamt ljud. Men rättar sig när jag startar om igen.

Playern? Hur menar du Göcke?
Är ljudet felsynkat i alla program. Firefox, windows media player osv?
Annons
sihe , ljudet spelas upp i ett program, och det kan vara olika program
beroende på vilken ljudfil man ska spela upp.

sen vet vi inte om du spelar upp ljudfilen från internet eller från din hårddisk osv

startar du en ljudfil från hårddisken så kan du välja genom att markera filen och högerklicka och välja tex windows media playern som program som skall öppna den. osv.

Startingup är nog inne på detta , vilket program som du skall köra ljudfilen genom
Hej och tack för hjälpförsök!
Datorn dog helt plötsligt under en filmstreaming. Gick inte att starta ens dagen därpå. Jag lämnade datorn till City Stormarknad, Ringvägen 90, Södermalm för en felsökning. 24 timmar senare ringer de och säger datorn är klar. Man har gjort en Biosreset varefter datorn fungerade utmärkt. 10 omstarter gjordes och även ljudet fungerade. För säkerhets skull om installerade man ljud-drivrutin, Flashplayer, Java, Reader & Windows. En ominstallation av Norton gjordes också, då den inte fungerade som den skulle. Kostnaden blev endast felsökningsavgiften: 595:-
City Stormarknads personal är kunniga, sympatiska och trevliga. Jag har fått hjälp där förr, med smått som stort.
Sihe , kul att du fått hjälp med datorn.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem