Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

PageRank - Google

PageRank - Google

Kan någon smart InternetStart-proffs enkelt förklara vilka kriterier Google har för sin PageRank. (1) Och finns det andra PageRank? (2)

Lista med exempel på Google PageRank

PageRank 7/10: sätter Google på SvD, DN, SR, SvT, AB, IDG, Regeringen, SMHI, Microsoft

PageRank 6/10: UNT, Smålandsposten, Länsförsäkringar, VK, Tele2, AMS, Polise.se, Posten.se, LO, Nokia

PageRank 5/10: Bohusläningen, CatWeb, Nordea, Ikanobank, InternetStart, Ölandsbladet, BMW, KatolskaKyrkan.se, Carlsberg, Hyundai, Fujifilm

PageRank 4/10: Intressant.se

PageRank 3/10: Sametinget, Kyrkans Tidning, M'Xp

PageRank 2/10: Coop.se

Och 8/10: Apple, Google...

En nyss (27/12) sjösatt liten blogg som Mission Xp [M'Xp] har högre PageRank än Sametinget, Kyrkans Tidning och Coop.se... Handlar det om slumpgenerator och flax?

God helg med lyckönskningar till InternetStart på väg upp i rankingen och snart i samma division som AMS, Polisen, Tele2 och Nokia

Vänligen
/Dag
editor M'Xp
Antal svar på detta inlägg: 4
www.seologik.se,har en vettig förklaring,som du kan läsa hela
helgen
Tack, Leif, för denna din länk till www.seologik.se - Materialet som finns på Seologik.se i PageRank är enormt stort. En källa att ösa ur. Din rekommendation att söka i detta stora material är helt rätt.

Dock, skulle jag vilja höra med dig Leif eller nån annan om man kunde få en kort summering av kriterierna för Googles PageRank. Vilka bedömninsgrunder, vilka faktorer etc ger de resultat som man ser i de olika värderingarna.

Jag förstår nu helt klart att det ytterst handlar om marknadsföringsteknik att via länkar nå resultat, men VILKA är kriterierna? Hör jag med Google själva, svarare de inte, som du vet.

God helg - med eller utan Seologik.se -
/Dag
Leif & övriga IS-proffs. Tack, fem minuter till och jag har hajat kriterierna. Sorry, men nybörjare och pensionär som jag är är jag lite seg. Glad för hjälpen! Lägger in en artikel om IS och Leif när servern funkar. Rubrik: "PageRank - M'Xp: Katt bland hermelinerna".
/D
Annons
InternetStart/att. Leif & Göcke m fl
Här är artikeln:
http://www.bloglines.com/blog/DagSelander
/Dag

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem