Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Musproblem

Musproblem

Jag har två skärmar. Den ena står lite ovanför den andra.
När man ska föra musen från ena skärmen till den andra så för man musen ut på högerkant (eller vänster när man ska tillbaka) Skulle vara perfekt med skärmarna stående bredvid varandra. Men nu står den som sagt ovanför. Innan jag bytte till win 8, hade jag det så att jag kunde flytta musen vertikalt istället, så att när jag skulle byta till skärmen ovanpå, så förde jag musen uppåt (Istället för som nu, åt sidan)
Men nu hittar jag inte hur man gör.....
Antal svar på detta inlägg: 9
Tjena Igge, har du katt så be den gå ut och hämta en extra mus åt dig
Frugan skulle inte gilla om jag skaffade extramus
Iggesörping , använder du grafikkorttilverkarens drivrutiner och inställningar för placering av skärmen. eller är det windows egna panoramainställningar.
Annons
Windows egna... Det har funkat förr...
Ingen som vet, alltså?
Iggesörping , kolla på grafiktillverkarens sida om de har kommit med något nyare för w8
Tack Göran.... Det ska jag göra....
Det var så lätt så.... Där i den rutan i Windows, där man få fram två bildskärmar, bildskärm 1 och 2, bildskärmsinställningar, där tar man bara tag i 2:an (bildskärm 2) och drar den så den finns ovanför den andra. Sedan drar man bara musen uppåt istället för till höger, för att komma till den andra bildskärmen.
Vill man ha den andra bildskärmen till vänster om den ordinarie, så drar man bara bildskärm 2 i bildskärmsinställningar till vänster om bildskärm 1, och vips så funkar det att dra muspekaren till vänster för att byta till bildskärm 2
Iggesörping , du ser , ibland är det enklare än man tror , nästan så att det är för enkelt

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem