Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Billigt till USAs västkust

Billigt till USAs västkust

Letar efter en billig resa till Los Angeles nästa sommar, de allra flesta ligger på nära 9000 kr t o r, och tar ungefär 22 timmar, men så fann jag en resa som skiljer sig från alla andra. Köpenhamn - Heathrow med SAS, och därifrån direkt med Virgin Airlines till Los angeles på totalt 16 timmar 5850 kr , någon som känner till något ännu billigare?
Antal svar på detta inlägg: 7
Hej North !

Vet inte vad som skulle kunna vara billigast till ditt resmål, men brorsan med fru
flög till Miami för ett tag sedan och dom flög med Air Berlin som var i särklass
billigast och dessutom bra att ha att göra med. Ta en koll ifall det skulle kunna vara något.
Hälsningar
alsv
Tack alsv, skall kolla upp det
Kolla Norwgien fråm Köpenhamn till Los Angeles, där finns olika alternativ .

http://www.norwegian.com/se/
Annons
Norwegian flyger ju även från Arlanda till Los Angeles och San Francisco från och med 2014. Men eftersom deras grundpris inte inkluderar incheckat bagage och mat på flyget, måste man lägga till 1098 kr tur och retur för att få ett jämförbart pris.
Tack för svaren. Kollade upp både Air Berlin och Norwegian.

Air Berlin hänvisade mig till den resa jag redogjort för, troligen flyger de inte dit själva.

Norwegian startar sina flygningar dit i början på mars, där finns flera alternativ, bl.a ett som ligger ungefär i samma prisklass som nämnts tidigare, men så har de något de kallar LOW FARE (lågpris), som kostar lite mindre än hälften.

Det verkar misstänkt billigt, får nog kolla upp det ordentligt!
Hej North, LOW FARE, är exklusive mat och bagage. Kostar enligt mitt tidigare inlägg.
Tack tomasc, då föredrar jag att betala lite mer, och få lite service

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem