Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Slagsmål i trafiken

Slagsmål i trafiken

Jag har varit i Paris vid ett flertal tillfälle, där såg jag två som körde på varandra. Men man ringde inte polisen som är normalt. Nej man löste det med hjälp med knytnävarna, och det var ett jä.... liv.

Men att två börjat slåss mitt ute på E4 söder om Stockholm, hör väl inte till vanligheterna.
Men på senare år har man blivit nervösare i trafiken. Man ska förbi framförvarande bil med alla till buds stående medel.

Ska sådana bilförare har kvar sitt körkort? Jag tycker dom är lika farliga som enn kravt påverkad förare.
Antal svar på detta inlägg: 1
Man kan inte återkalla körkortet för att folk är stressade. Ett bra sätt att få ner farterna är att minska antalet hästkrafter till 40 hkr. Det hade V-W på 50 talet.
Då hade man ingen lust att köra om och fick man se en lång uppförsbacke så började man gråta.

Vad skall vi med bilar som går fortare än 110 km/tim och en acceleration från 0-till
100 på mindre än 5 minuter.

Jag kör snabbtåg i min tågsimulator med 300 km/tim. Då går det undan. Blir det rött
ljus så hinner jag inte bromsa i tid. Då går det som Spanien. Hela bildskärmen blir
fullt av krockade tåg. Kör man rött så blir det en ruskig kollision.


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem