Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Militärutbildning

Militärutbildning

Jag känner igen vissa moment i bifogad länk om hur rekryter plågas av sina befäl.
På min tid var det väldigt vanligt. Vi gjorde faktiskt uppror med risk för civilt
fängelsestraff. Då blev det genast bättre förhållande, men det satt långt inne.

Nu vet jag att det krävs hård disciplin för att utbilda unga killar och tjejer. Men
det får inte övergå i tortyr.

Nu lovar dom att detta inte skall upprepas. Det gjorde dom år 1959 till mig också.
Inget har hänt, med andra ord. Det verkar t.o.m blivit värre med öppna sår.

http://korta.nu/k1t1z
Antal svar på detta inlägg: 6
Man blir ju utbildad att döda sin fiende, då måste ju en utbildning vara hård och ibland brutal.
Att utbilda tjejerna till soldater är ju löjligt, vad har dom att sätta emot en brutal rysk soldat?

Nä lika bra att lägga ner skiten.
Thomas2!

Vi måste ju ha en liten arme` som håller ordning vid upplopp eller liknande.
Tjejer som militär är väl inte världens bästa uppfinning, men ger man dom ett
raketgevär så blir dom livsfarliga om ryssarna är dumma.

ÖB påstod att vi klarade ett anfall från Ryssland i en vecka. Då tog han nog till i överkant.

Jag tror 20 minuter är närmare sanningen.

Vi är som Ukraina. Dom har 6000 man och 4 flygplan samt en stridsvagn som är
för tillfället trasig. Det är allt. Undra på att Putin vädrar morgonluft. Däremot är
Ukraina som Skåne är för Sverige. Landets kornbod. Utan mat går det inte att kriga. Det vet Putin, så han får "tassa" på försiktigt.
Leiake!

Vi har ju nato runt hela vårt avlånga land, som dom styrande kallt räknar med att dom försvara vårt land.

Så varför ska vi ha en armé till?? Nä ska vi försvara oss gäller det att satsa pengar till utbildning av ett bra försvar och att vi går med i Nato.
Annons
Vi leker med tanken att Sverige blir intaget av Ryssland. Får vi det sämre eller
bättre efter detta. Vem vet det. Ingen!

Jag tror vi får det bättre, för ryssar är alltid snälla mot gamlingar.
På tal om det leiake. Skulle ryssland inta Sverige, så tvingas en grupp människor fly hals över huvud.

Och vem har kontrollen över kärnvapen som finns i Vitryssland?
Är det den gamle hockeyspelaren från sovjet?

Jag tror inte att ryssland är så dumma att dom tagit dom till Ryssland!?

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem