Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

SR-s Nils Horner skjuten

SR-s Nils Horner skjuten

Sveriges Radios medarbetare Nils Horner hann aldrig fatta mikrofonen innan han sköts ihjäl på öppen gata i Kabul. Citat från Svd. Det börjar bli kaos på vår planet Jorden. En mycket säker och kunnig medarbetare har alltså dödats där. Synd, må han vila i frid. RIP Nils. Hälsn.
Antal svar på detta inlägg: 3
lagera!

Jag har aldrig hört talas om denna man. Men verkar tragiskt.

Man tar nog en stor risk att vistas i Afganistan och alla andra kufiska länder.
Vad gör alla journalister. Det kan räcka med en journalist i varje
land och så kan dom samarbeta. Eller varför inte en inhemsk person som kan tala svenska.

TV och radio sänder direkt från krigsdrabbade länder. Men frågan är hur mycket dom vet vad som händer. Inte ett "skit" tror jag. Dom hittar på något att säga
som dom tror är riktigt. Men jag har aldrig trott ett enda ord.
leiake, detta var en av SR-s mest framstående och kunnigaste utlandskorrespondenter, och på senare tid speciellt på grund av alla oroligheter. En mycket kunnig och säker reporter, med en speciell röst också, man behövde aldrig tvivla på vem det var när han sände sin rapport. Men tyvärr, nu är det tyst från honom. På tal om att tro på dem eller inte, du har väl inte kunnat undgå att se alla TV-bilder i alla fall från oroliga ställen där borta, bevis nog måste man ju säga. Folk tar livet av varandra hela tiden, vi får vara glada och tacksamma här som kan gå ut på dagarna utan att krypa under skyddsplåtar etcetc. Hälsn.
lagera!

Jag måste erkänna att jag aldrig hört ett ljud från denne man.

http://korta.nu/2gaej

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem