Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Skumma mail..

Skumma mail..

Detta mejl fick jag idag...

Dear Sir/Madam!

You have the fine for municipal services.
The message is in the attached ZIP-file.
You must revise it before April 9th 2014. Your account: ZPM/12979.
Otherwise you'll get additional punishment.

Yours truly, superior of Police precinct #105.

Dear Sir / fru!

Du har böterna för kommunala tjänster.
Budskapet är i bifogad ZIP-fil.
Du måste revidera den innan 9 april 2014. Ditt konto: ZPM/12979.
Annars får du ytterligare straff.

Yours truly, överlägsen av polisen Precinct # 105.

Förra veckan fick jag något liknande, om någon trafikolycka jag förorsakat...
Antal svar på detta inlägg: 9
kasta i papperskorgen
Det gjorde jag direkt, men glömde kolla avsändaradressen...
Helt rätt , bara kasta Lasse. Kom ett pappers-brev här från ett TV-kanals-bolag där det stod att det kommer att byta namn på sina fakturor fram i April-Maj eller va det var, dit avgiften ska skickas alltså Numera kan man aldrig vara säker på att det inte är något skumt bakom, så jag ringde upp företaget och kollade och det var ju helt ok nu, men som sagt, så där gör i vissa fall skummisar och många låter sig luras i fällorna tyvärr. Hälsn, L.
Annons
Det var då förresten en rätt så egendomlig text i maliet också, typiskt amatör som försöker,, ha det Lasse.
Vi kan snar inte lita på någon

I går stod en kille med smutsigt ansikte och kläder och ville kränga en ny uppfart
bala50% , drog öronen åt mig och bad personen visa legg,,

han for iväg som en avlöning, sedan fick jag reda på att de jagade 4personer för bluff affärer , i området.
kompisen fick ett mail från en av sina bekanta
följde han länken så skulle han få gratis tvkanaler i datorn

pigg på att se gratis tv så klickade han , sekunderna senare så fungerade inte ett enda program i datorn.

arg som ett bi ringer han sin bekant och beklagar sig , bekanten har inte sänt något sådant mail bedyrar han

kanske något ni skall vara aktsam på..
Exakt, gäller att tänka tre ggr numera, förr räckte med två. Göcke, den där "uppfart bala50% ", vad menas med den grejen, inte en ny uppfart till tomten eller nåt sånt va? Erkänner, jag är inte insatt i det där. Ha det, L.
jo det var ett sidoskott , dörrknackare och förmodligen menade personen garageuppfarten vår på ca 150kvm
Ahaja visst, sånt är också vanligt, men då stack han ja. Som när man ser de som sitter vid affärer med en filt över knäna och ett plastglas på backen, så synd om dem, Men när de blir ensamma då åker mobilen fram, och på aftonen går de till en rätt så dyrbar kärra och åker iväg. jaja. En sak, jag är inte emot att hjälpa de som verkligen behöver om man ser de så. Så kan det vara, må gott nu.L.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem