Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Skitiga byxor

Skitiga byxor

Byxor skapades för att vi skulle kunna rida på hästar. Det visste inte jag, men det
låter logiskt. Annars hade alla gått runt med kjol.

http://korta.nu/ypc9v
Antal svar på detta inlägg: 8
ser ju riktigt moderna ut.
Apropå byxor..... I slutet på 1960-talet arbetade jag på en skola som receptionist/kontorist, där var det kjol/klänning och tunna strumpor som gällde. Jag höll på att frysa ihjäl under vintern, för jag hade 6 km till jobbet och det var apostlahästarna som gällde. Ingen buss passade och för ung för körkort var jag. Jag undrade om jag inte skulle kunna ha långbyxor? Det var en fråga som togs upp i både skolstyrelse och kommun, och jag fick frysa i ytterligare tre veckor innan beslutet kom: Vi gör ett undantag, du får ha långbyxor, men grå eller svarta är det som gäller + en fin blus av något slag..... Till saken hör att det var flera kvinnor på kontoret som fick nytta av det beslutet
Ha en fin dag
Förtydligande..... Inte ens till, eller från jobbet, fick jag ha långbyxor för att sedan byta till kjolen, man skulle vara "representabel" hela dagen...... Det var Skolchefen som stod för den klädkoden
Annons
Hean-H, jo du, ordning och reda på den tiden. Inga Appar och mobiler i händerna på ungarna då inte som det är idag, vid skolbänkarna. Det går fort med nymodigheternas inträngande. Hälsn. L.
Lagera.... Inte hade jag några "curlingföräldrar" heller, som skjutsade hit och dit det var bara att traska och gå...... men det är i alla fall skönt idag, att man kan få bestämma själv hur man ska vara klädd
Som sagt ja, man fick fixa det själv i ur och skur. Men det gick bra det också trots allt.
kunde man göra så där fina byxor för 3000 år sedan. då fanns inga symaskiner eller robotar. de skulle nog säga att ni också var curlade Gubbar & Gummor

var tid har sin tjusning.
jämför bara trafiken på vägarna
Sant, Göcke, visst har alla tider sin tid, det vore ju konstigt annars om allt skulle se likadant ut alltid,så tjatigt det vore. Och vem skulle hinna till jobbet idag med de fordon som gick i forna tider, startades med vev, ångpanna som eldades etcetc. Snacka om stress och köbildning. Hälsn, L.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem