Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Skrivaren krånglar

Skrivaren krånglar

Såg att Bingolotto drar igång idag 18:30. Då köper jag en lott tänkte jag.
Men det gick inte så bra. Skrivaren la av. Något med bläcket. Bytte patroner men
det hjälpte inte. Alla försök att rädda skrivaren var tröstlösa.

Funderade på att köpa nya bläckpatroner igen, men dom kostar 450 :- med frakt
Därför lade jag till 49:- och köpte en ny skrivare på NetonNet.

Då ingår nya patroner och NetonNet kör med fraktfritt.

Konstig värld vi lever i. Det är billigare att köpa ny skrivare än att byta patroner.

http://goo.gl/8n00sC
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: 1 2 Nästa »

Patroner är våldsamt dyra Men jag köper när jag är i Ullared,där gav jag 209 kr för svart och färg! Har du ärende dit leiake så tänk på det!
bläck är dyrare än guld
Leiake har du separat skrivarhuvud eller sitter det inbyggt i patronerna?
Rengör skrivarhuvudet se här hur det sker
http://www.youtube.com/watch?v=FL8QaFVwsEs&feature=player_detailpage


Ett litet tips STÄNG aldrig av skrivaren! Min drar 1 watt i strösparläge det blir billigare än all det bläck som försvinner när man startar skrivaren och patronerna rensar skrivarhuvudet! Stora pengar att spara.

Finns fler tips om hur man rengör skrivarhuvud på Youtube klicka på adressen ovan och välj typ av skrivare.
Annons
Seal!

Jag har provat alla knep, men det blir inte bra.

Som du ser så har din instruktör plasthandskar. Det hade inte jag vid ett annat
tillfälle. Tyvärr! Jag fick gå med handskar på mig i flera veckor för att inte folk skulle tro att jag drabbats av Ebola.

När man handskas med bläck får man bereda sig på nytapetsering av lägenheten
efteråt.


Köpte en ny skrivare som är på väg. Det blir mer smärtfritt och billigare.

Ditt tips om att inte stänga av skrivaren skall jag testa. Det låter inte miljövänligt,
men vem "skiter" i sådant.

Jag röstar på Miljöpartiet i stället
Det ser ut som en bra skrivare.

Kolla teknisk spec. - patron - startpatron - Ja, begränsad

En del av hemligheten.

Lycka till
jag höll på med att fylla patroner i flera år. Lexmark var enkla att fylla, bara att spruta i. Sedan köpt jag Canon och då blev det lite krångligare och en gång stod jag i tvättstugan med en injektionsspruta och svart bläck för att spruta in patronen.
Problemet uppstod dock när jag tryckte lite för hårt på sprutan och kanylen i änden på sprutan lossnade. DÅ.. blev det svart. Både kläder som var nytvättade samt mina egna och för att inte tala om händer och andra huddelar.
Det är märkligt att fastän bläcket inte var vattenfast så gick det inte att tvätta bort.
Jag var också fläckig en ¨lång tid
Förr fanns det hårschampo som löddrade i saltvatten det var effektivt till att ta bort sot och olja samt annat svart geggamoja. Tog nog bort bläck också.
Annars är kaffesump (torkad sådan) uppblandad med såpa eller Yes mycket bra till att ta bort all möjlig geggamoja som färg när man målat om huset eller olja när man mekat med bilen. Billigt och bra. Rensar avloppet också allt enligt en rörmokare jag kände.
xlund!

Patroner bifogas. JA!- med begränsad räckvidd.

Patronerna som medföljer räcker att skriva ut 5 ark, sedan är det dags för nya.
Mina nya kostar 478:-+ frakt 57:-= 535:- totalt.

36:- mer än hela skrivaren. Men vad gör man om man vill hänga med. Man köper
nya patroner om dom så kostar 800:- /st.

Det kallas att man är "torsken". Man kan inte skriva handskrivna brev idag. Då blir man antagligen hånad offentligt på Aftonbladet.
Det är helt sjukt att nya bläckpatroner är lika dyrt som att köpa en ny skrivare med bläckpatroner i.

det är inflationen

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem