Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Mystiska meddelanden

Mystiska meddelanden

Hej !
Jag har W8.1 och använder google Crome. Det senare pga diverse "goda råd". Nyss kom följande meddelande allra längst ner på skärmen: filen crome.exe kan skada datorn. Välj behåll eller kasta.

Inte en hint om varifrån meddelandet kom .Inte ett ord om vad filen är bra till eller hur den skadar datorn. Det blir då svårt att fatta beslut.

Antal svar på detta inlägg: 9
Det låter som ditt antivirusprogram kanske är det som frågar
Hej sepofan, inte för att man vet vad det är frågan om, men här är det i alla fall så att om det kommer filer eller meddelanden på det sättet då åker det direkt i papperskorgen,oavsett vem som kallar sig avsändare. Ett ärligt företag eller avsändare skickar inte anonyma brev, men som sagt, avgörandet ligger hos dig där. Hälsn. L.
Till Per. Jag har F-secure och de brukar vara artiga och presenter sig.


Svar till lagera. Då tänker jag så här: om jag misstar mig så är frägan vilket misstag kan trassla till det värst. Det bör vara att låta det vara kvar. Så jag tar bort---det skall väl gå att hitta en ifall det var felvalt.



Annons
Här är lite info (på Engelska) om crome.exe och vad du bör göra för att undvika att du får meddelandet.http://korta.nu/1l1
finns inget svårt i detta

låt ditt skydd sätta det i karantän
avinstallera chrome
och installera aldrig det mer. i en windows dator.
Godmorning. Såg just det här om skydd och så vidare. Jag kör ju med Chrome och Windows Home Basic och det går bra ändå. Har faktiskt aldrig drabbats av något elände, och man har ju lärt sig att aldrig öppna vissa saker som kommer i dolda ordalag. Oavsett hur seriöst det nu verkar så blir det resa till papperskorgen och ut i periferien. Seal, hoppas det löser sig. Hälsn. L.
Göcke.

Varför "låt ditt skydd sätta det i karantän
avinstallera chrome
och installera aldrig det mer. i en windows dator."?

Jag skulle vara tacksam för förklaring.
Jag har använt Chrome sen det kom och har aldrig haft några problem.
bsv:
enbart för att Google chrome gräver djupare i din dator än den borde
och för att windows själva fick böta för att de vill integrera mera.
med sitt InternetExplorer

skall det vara lika så skall det.

ett tydligt sätt att markera med andra ord
och för att Google spärrar sina tjänster för användandet av andra webläsare
genom att säga att de skall använda Google Chrome istället.

det är inte fair.

och har du virus skydd i datorn och det larmar för oegentligheter så låt det fixa det genom att sätta det i karantän, det är inte ens någon ide att fundera på annat.

fungerar däremot inte programmet efter det, så är det ju enkelt att ta ur det ur karantänen.

gillar ni inte resonemanget , kasta ut virusskyddet. så slipper ni varningar till den dagen ni står där med en dator som beter sig konstigt.
Klart Göcke, här har dock aldrig kommit några varningar av den typen, det som kan hända är att Telia till ex kastar skräpmail direkt i sopkorgen, men det är inte så ofta heller. Tur att man lärt sig att inte vara så nyfiken och vilja se allt. Pratade just med Telia i dag om det här löjliga sakerna med felaktiga fakturor som det står, ingen vet var de kommer ifrån, men antagligen utlandet någonstans. Dagens tekniska under. Hälsn. L.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem