Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Digital brevlåda

Digital brevlåda

Någon som har vetskap eller kännedom om "Kivra"?

Är det något nytt som har dykt upp i den digitala internetvärlden...?
Antal svar på detta inlägg: 9
Hej Lasse, verkar vara en vanlig digital sak du kan ha med dig ut till ex om du har rätt apparat. Det finns en massa att läsa om den. Hälsn. L.

http://info.kivra.com/
Är ju en digital postlåda, jag fick erbjuden att gå med från ett bolag som heter Creditsafe, efter att Bahnhof hade gjort en kreditupplysning om mig, då jag har tecknat kontrakt med dom om fiberuppkoppling.

Så om jag går med i Kivra får jag sådana och andra brev i min inkorg på datorn, och slipper hämta brevet i postlådan ute vid staketet.

Har ingen mer kännedom om dom!
Hej Ingarm, detta kan väl ändå knappast gälla all brevpost, värde som reklampost? Tiderna ändras iofs, men. Hälsn. L
Annons
kan bara säga att , skriver jag ingen reklam på min fysiska brevlåda
så har möjlighet att klaga och få upprättelse

här liknat det mer som att man får en elektronisk brevlåda
som allt hamnar i.. i stället för den plåtlåda man haft tidigare.

hur hänger man upp //INGEN REKLAM// på en elektronisk sida som lever på reklamen ??

FB och många andra sociala medier är ju typexempel idag
Mycket med det jordiska numera Göcke, man ska har tankarna överallt, och ändå kanske inte det lyckas som man vill. Reklam i dörrlådan må då vara, det finns ju återvinningsbehållare. Värre om det blir trassel på nätet då.
En tanke bara.
Om man nu har "Kivra", hur gör dom då med "rekommenderade brev" från de som är anslutna till dem?
Blir det "rekommenderad e-post" och ska man e-legitimera sig för att få läsa dessa?
Bra fråga DedaPera, en av de tankar man fick direkt, just med den typen av post. Verkar en aning underligt. Hälsn.
Fick erbjudan som sagt, men har inte och kommer nog inte att registrera mig där, tar nog min dagliga tur ut till postlådan, så länge jag kan gå!
Håller med dig Göcke, jag får idag väldigt lite post i brevlådan regelbundet är det bara ICA och så skattegrejer.

Men nu har jag hittat Skatteverkets digitala brevlåda och har anslutit mig dit. Då ska all statlig och även kommunal post komma där.

Jättebra!

http://minmyndighetspost.se/

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem