Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Skidor

Skidor

Idag och igår har det snöat mycket här så det går att åka skidor igen. Ska ta ett snabbt lopp nu för att ladda för VM loppet. Kalla är favvo ger 2,30 Johaug 2,70 och Björgen 3,00. Sen kommer Astrid Jacobsen som ger 31 ggr. Jag spela en hundring på henne hon kom ju trots allt 2 i skiatlon och slog Kalla där på fristilen.

Antal svar på detta inlägg: 8
En sån här dag läser man gärna....

http://www.vg.no/
Så sant MorInga, underbart skön känsla att se och höra denna varma Kalla. Idag var hon het, inte bara varm. Chockerande bilder för det norske folket förstås. 22-a plats som bäst , helt otroligt. Men de lär väl komma igen. Hälsn. L.
Sköööönt Att för en gångs skull få krossa Norge!!
Annons
Vilken underbar tjej, men även Rydqvist. Synd att hon inte hann fram till pallen.
Jag älskar längdskidåkning på tv. Har kört några Vasalopp för snart 25 år sedan. Trodde för ett par år sedan att något av ork och teknik satt kvar, men efter ett varv på drygt 500 m var jag totalt slut.

För att inte tala om Thailand 2002. Tempelklostret med en trappa 600 m upp på berget. Även då överskattade jag min fysik. 37 gr varmt och småfet, men jag skulle upp alla dessa 1072 trappsteg i en trappa som INTE höll byggnorm på trappstegen. Jag tog mig upp till slut men efter mycket vila. De sista 10 trappstegen till Buddas fotspår gav jag f-n i. Jag orkade inte, o så skulle man ner.

Pust kan jag ännu idag säga. Jag trodde allvarligt att jag skulle dö.
När man sedan ser Kalla i Mördarbackarna så blir man imponerad
Ingen dålig skiddag så här efter Kallas guld. Johan Olsson gjorde även han en
bragd. VG:s påstående om att det rör sej om arrangörsmissar stör mej en smula.
Kan hålla med om att snöförhållandena inte skapat 100%-g rättvisa, men det är inte arrangörerna i Falun som bestämmer om det skall saltas eller inte. Dessa beslut tas av det Internationella förbundet enl. experterna på TV.
http://forumbilder.se/EAEDJ/kallas-kaviar
MorInga, tjusig tub det där. Måste man ju nästa skaffa och smaka på. Hörde just igår kväll på radion en sak till; Bättre en vass Kalla än en kass valla. Skönt för Johan O idag också. Han är frisk igen. Hälsn. L.
Ahhhh,medaljer igen, härliga tider, glidande skidor. Vilket lopp hon gjorde Stina på sista etappen, otroligt vilken ork de har. Grattis tjejer och lycka till i fortss.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem