Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Ny dator

Ny dator

Fick av mågen en 3 års gammal dator som har stått oanvänd och har Windows 8
men när man startar den, kommer det upp text American Megatrends med koder Har inte sett sidor som liknar Wndows mest liknar det som en smartfone. E-posten har Outlook och den gillar jag inte alls, I Windows Vista fanns ett bra bildprogram som man kunde redigera bilder, Hette det Windows Fotogalleri ? Det mest irriterande är pop up fönster som poppar upp titt som tätt.
Antal svar på detta inlägg: 6
windows 8 , ser ju inte ut som win7
och får du en massa reklam , får du börja att avinstallera en massa tillägg
angående den förra tråden.
RolleBe du får nog förtydliga lite.
American Megatrend låter ju som moderkortets bios eller liknande.
När dyker detta upp?

Popuppfönstren. Vad står det i dem??

Det låter som Göcke skriver, att du har en massa skit i datorn.

Ladda ned Spybot search and destroy och kör det så får det programmet rensa bort en del. http://www.safer-networking.org/

Förklara mera vad som händer.

Tycker du att Windows 8 är krångligt, så ladda ned Startmeny X (gratis) och installera så får du "nästan" Windows 7 utseende, men kan lätt växla till win 8 genom att trycka på windowstangenten.
Hämta här http://www.startmenux.com/index.html
Jo, American Megatrends kommer dyker upp, när jag startar datorn, sedan sidan med inloggninguppgifter, där jag skriver lösenordet,därefter skrivbordssidan med ikonerna

Angående pop up fönster, har jag just nu här på Internetstart till vänster en ruta Related Searches med följande adresser Place Free Classified Ads, Price Comparison Site, Stockholm Seden, Miley Cyrus Nick Jonas, Nicholas Jonas. Skit hela bunten !

Om jag stänger en sida, kommer det upp en spelsajt som Caramba.com eller Vera John.

Tror at jag kastar ut hela skiten ! Hittar ingen knapp där man printar ut text från Outlook.
Annons
American Megatrends är din Bios installation. helt ok.

det andra skall du kunna ta bort som PerAsk och jag sagt tidigare.
men det krävs ju att man inte ger upp, samma skit kan du ju få tillgång till i andra datorer eller OS..
När du skriver Outlook, så är frågan är det Outlook.com eller Office paketets Outlook. Det finns naturligtvis utskrift på båda.
Utskrifter från Outlook. Högeklicka på meddelandet och i det blå fältet som dyker upp klickar du på MER och sedan SKRIV UT

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem