Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Vädergadget i Windows 7

Vädergadget i Windows 7

Hej på er alla och hoppas att livet leker!

Har nyligen installerat Windows 7 på ett uppgaderingspaket. Allt flyter på som det ska men när jag ska lägga till vädergadget så fungerar den inte, kan inte söka efter min ort. Hittar inte heller några sensorer i min dator om jag söker efter såna i kontrollpanelen.

Kan Microsoft ha stängt av möjligheten att använda just denna gadget eller fattas jag något eller någon inställning är fel?

Jag använder Windows 7 Home.
Antal svar på detta inlägg: 7
Nämen hallå JohnaHex. Jo så här lär det vara. Gadgetar lär ha blivit någon slags säkerhetsrisk. Därför tycks Microsoft tagit bort tjänsten för oss som kör 7an och vista. Tyvärr, för jag hade själv några små gadgetar i vista.
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/gadgets
Jag har haft samma problem länge då MS inte kan göra nåt ordentligt. Men det måste väl finnas nån annan vädergadget/app som man kan använda?
http://win7gadgets.com/

Prova denna sida
Annons
Tack för era svar. Ska kolla in sidan du delade Jan_e. Har jag bara ett vettigt antivirusprogram så ska det väl inte vara nån fara att installera.

Kör med Avast senaste skapelse.

att någon sabbade gadgetarna berodde ju inte på microsoft från början
utan att det visade sig bli ett säkerhetshål samt att många inte gillade gadgets

jag stängde av dem tidigt av just den anledningen att den slöade ned starten redan i Vista.
Jan e skriver tipsar om en länk till olika vädergadget. Någon av dessa väderinstallationer innehåller en besvärlig trojan. Tyvärr minns jag inte vilken det var, men jag hjälpte en kille att bli av med den och jag fick lägga en hel del tid på det innan den försvann
Ja, det är den bistra verkligheten. Trojaner och annat elände bara för att man vill ha datorn som man vill.

Ska ta och tänka på vad du skriver Göcke. Får väl bli att inaktivera Gadgets framöver.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem