Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Piratkopia och Windows 10

Piratkopia och Windows 10

Sitter och funderar på om man kan uppdatera till Windows 10 om man har en piratkopia av Windows 7 som man har aktiverat via t ex 7loader?
Antal svar på detta inlägg: 6
JohanHex , har du en pirat så kan du uppgradera
men den är ändå en pirat den du uppgraderar ifrån

orsaken att alla får uppgradera är tycker jag ganska enkel

Det finns länder (inga namn) som har satt piratkopieringen på sin spets.
alla får nu möjligheten att köra w10 ,

på bekostnad av oss som har betalat för licensen.

men det kan jag ta. jag kommer ju aldrig att få tillbaka mina pengar. från någon.
Att ladda ner piratkopior av Windows är inget att rek. Det är fullt av säkerhetshål och bakdörrar i 8 av 10 fall. Dom som lägger upp piratkopior av Windows har ofta nämligen en väldigt ful baktanke med det.
Tack för svaret. Det var bara en undring från min sida. Kör lagligt och har både Win 7 och Win 8.1 på skiva köpt i butik.

Nackdelen är väl att när hen har haft Win 10 gratisåret ut så åker säkert det olagliga os in igen för kör man pirat så vill man inte betala för sig.
Annons
JonahHex som jag har förstått det så är den för alltid en fullt fungerande version, precis som en win7 är fullt fungerande när den blivit aktiverad av 7loader.
Det var nog så Microsoft ville mena med sina kryptiska meddelanden, att den är fortfarande en pirat licens men fullt fungerande.
Microsoft vill med gratis utrullningen ta död på piratkopieringen
den är ju liksom onödig efter detta.

och jag har accepterat w10 nu, den är enklare att köra än w8/8.1 på paddan och allt du körde i w7 rullar fortfarande i nuläget
Har även installerat en del gamla w7 program som jag måste ha och de rullar på de också

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem