Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows Defender eller Gratis Avast

Windows Defender eller Gratis Avast

Efter installation av Win 10 så funderar jag över detta med att välja virusprogram.
Jag har haft gratisversionen av Avast under flera år och det har fungerat bra men nu måste man välja mellan det och Defender.

Då undrar jag vilket är bäst? Är Defender något att ha ? Åtminstone likvärdigt med Avast?
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej
Jag har nu Avast gratisversion men tidigare så hade jag Defender.
Jag har inte märkt nån större skillnad men som sagt var Avast gratisversion
funkar kanonbra. Har inte haft ett enda virus sen jag bytte!
Jag har gratis Avast jag med men funderar på Defender som följer med Windows är inte det en "skarp" antivirus alltså inte som en gratis version? För betalar man för Avast så får man ju flera grejer.
Har läst massa runt Win 10 och dom menar ju på att win är säkrare nu tack vare Defender. Defender har ju Realtidsskydd och det har tydligen Avast också ser jag nu fast det är otroligt sällsynt avast varnar här hos mej

Kanske är ganska likvärdigt så jag ska nog köra en vecka med Defender och se vad jag tycker.
Annons
Windows Defender , skulle aldrig jämföra någon
Jaha! Hur är det med "Microsoft Security Essentials" är det bättre eller sämre än ovanstående?
Nu har det ju gått en tid sen denna tråd var på tapeten. Göcke, anser du fortfarande att Defender räcker gott. Jag kör Avast och har gjort det i åratal, men jag tycker att den har blivit j-gt aggressiv med sin hintar om köpa, köpa och köpa (dreas grejer). I dag fick jag problem med uppdateringen av LibreOffice för att Avast höll en fil. Krånglade mig förbi det, men jag blev sur. Är ni många som kör Defender?

Använder Defender det stör EJ!
Använder också Defender!
Jag kör defender , och där är det inga problem.

som sagt jag jämför inga skydd.

av den enkla anledningen att åker det in skit så beror det på att skyddet inte har det med i sin definitions lista. och att skiten ofta ligger en månad före skydden
inte ens de djupgående separata genomsökningarna klarar allt från betalvarianterna.

så vi är på ruta -10 i alla fall, så här 27år efter starten av skydd i datorerna.
lite surt sa räven

det senaste jag rensade var i förra veckan , då en dator drabbades av ett boot trojan..
och den kom en väg som de inte ens hade trott.

med de olika OS varianterna i dag som kopplas samman och synkas med varandra , och hårddiskar/USB anslutna minnen är det här en guldgruva för de som vill sprida dynga.
Alltid lika kul att diskutera antivirprogram och också webbläsare för den delen. Själv har jag Avast, Avira och Defender på tre olika laptops. Alla gratisversioner. Alla fungerar lika bra var för sig.

Defender är bra och helt gratis och stör inte.

Avast är gratis men tipsar i bland om att uppgradera till en betalversion. En gång så installerade Avast webbläsaren Chrome på datorn utan min direkta medverkan. Så kan det gå om man inte är uppmärksam. Men Avast är den äldsta och är bra.

Avira är ett program utvecklat i Tyskland och som fr.o.m i år också har en egen webbläsare som de kallar Avira Scout, som om man vill, kan installera. Argumentet är då att webbläsaren är integrerad i antivirusprogammet. Lär dock än så länge bara fungera i en dator med windows op.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem