Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Uppdateringar

Uppdateringar

Skaffa Windows 10 laddade jag ner och det lade sig en flagga i aktivitetsfältet. Det var någon gång i augusti. Sedan dess har jag inte kunnat ladda ned och gjort några uppdateringar. Det verkar som om Microsoft vill tvinga mig till att installera Windows 10. Jag tänker ha mitt Windows 7 kvar. Hur kan jag avsluta gratisversionen av Windows 10, och kunna fortsätta ladda ned uppdateringarna för W7.
Antal svar på detta inlägg: 10
Såvitt jag förstår så har du inte installerat win 10. Du måste då avinstallera en uppdatering. Kolla under installerade uppdateringar in windows update och avinstallera. Efter att du avinstallerat KB3035583 behöver du radera hela denna katalog: C:\Windows\System32\GWX
PerAsk. jag har ingen KB3035583 i mina installerade uppdateringar. Kan jag bara radera katalogen C:\Windows\System32\GWX ändå?
PerAsk. Jag sökte och hittade KB3035583 och avinstallerade den. I samband med det försvann katalogen GWX i C:\Windows\System32. Fortfarande när jag går till Windows update så ligger Uppgradera till Windows 10 2581,6 MB, och spärrar de övriga 53 viktiga uppgraderingar. Hur får jag bort Uppgradera till Windows 10?
Annons
Hmmm. Kanske måste du nu göra så att du går in på windows update och ser till att gömma den uppdateringen som du tog bort, för den ligger ju nu och vill installeras.
Högerklicka på uppdateringen, installera windows 10 eller om du nu får tillbaka KB3035589 öch välj Göm
Hittade detta på nätet

Men självklart kan du ha skäl att inte vilja uppgradera och då är det den dolda mappen $WINDOWS.¨BT du ska ta bort. Den finns i rotkatalogen på systemdisken. Men den kommer att återkomma om du inte först avinstallerar och gömmer två Windowsuppdateringar.

För Windows 7 handlar det om KB3035583 och KB 2952664. I fallet Windows 8.1 är det KB3035583 och KB2976978. Avinstallera dem genom att gå till "Program och funktioner" i Kontrollpanelen och välja "Visa installerade uppdateringar". Högerklicka på aktuella uppdateringarna och välj Avinstallera.

Sedan ska uppdateringarna döljas, så att de förhindras från att laddas ned igen. Det gör du genom att söka efter nya uppdateringar i Windows Update. Klicka sedan på länken som visar tillgängliga uppdateringar. Högerklicka på de aktuella och markera "Dölj uppdateringen".

Nu kan du radera den stora mappen. Enklast är att använda Diskrensing. När programmet startat och gjort sin första sökning, klicka på knappen "Rensa systemfiler". Efter en lång sökning bör du kunna hitta en stor fil som heter "Windows Update-rensning". Markera den för borttagning och klicka på OK.
PerAsk. KB3035583 och KB 2952664 är avinstallerade, de är också dolda i Windows update. I diskrensning är Windows Update-rensning borttaget. Tyvärr finns fortfarande "Ladda ner Windows 10" blockerar all annan uppdatering.
ni kanske har ställt till det nu

men under windows10 förhandsbokningen kan ni göra detta kryptiska
Om du istället vänsterklickar (eller högerklickar och väljer "Kontrollera din uppgraderingsstatus",
precis som Microsoft säger), så att du öppnar rutan,
klickar på menyn där (tvättbrädet uppe till vänster), väljer "Visa bekräftelse" under rubriken Skaffa uppgraderingen, så...
så finns länken där, "Avbryt bokning


något sådan var det man skulle göra för att avbryta bokningen..

tyvärr så har jag inga datorer kvar att testa med /lycka till
båke!
Massor av människor på olika forum har samma problem som du att efter dom gjort avinstallationen av KB3035583, dolt den som beskrivits ovan så ligger den där ändå och vill bli installerad.

Dock har jag sett många som skrivit att dom då kört uppdateringarna och fått alla andra köade uppdateringarna installerade men inte W10 även om det står så.

Vet inte om det fungerar och risken är att W10 installeras men det går ju att ångra sig i 30 dagar. Skulle det installeras får du ju en chans att prova det också om du inte redan gjort det.
Göcke. Var hittar jag windows10 förhandsbokning? Aviseringen i aktivitetsfältet är nu borta.
misstänkte att du fått bort den lilla rutan , då är det bara att köra trye and error
som Wacko och PerAsk

jag skulle installera w10, och gillar jag inte det jag ser så är det som Wacko säger inte svårt att backa

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem