Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

IE9 Problem

IE9 Problem

Jag är av den äldre typen så jag kör fortfarande med vista och ie9.

Jag har en del foton uppe i himlen Bland annat oneDrive,och go Drive.

Om jag nu använder IE9 så går det trots rätt inloggning inte att öppna bilderna med IE9 i One Drive,där emot i go Drive. Men det går bra med FF och GOCH.

Jag tror att IE9 jäv... med mig??? Det ska väl gå? Dock ingen katastrof,jag har ju två läsare till Men ändå??



Antal svar på detta inlägg: 10
Thomas2 , då är det nog dags att byta upp dig till en ny dator

men fungerar det att visa bilder i de andra läsarna så får du nog vara glad

ie9 är riktigt gammal ju. (blockering av popup kan vara en orsak)

nu har jag varken vista eller ie9 kvar, så jag skall testa med en virtuell xp när jag kommer hem..

annars så får nog någon vista ägare hjälpa till
Ja jag får nog byta upp mig till nyare grejer. Det är ju 2016 snart. Men jag vill nog ha en dator utan en jätteburk under skrivbordet och tusen sladda på golvet.
http://www.internetstart.se/forum/las.asp?id=105415&sida=1

För flera år sedan fanns här i forumet en tråd där man kunde lägga in en bild (foto) på sin datorhörna. Thomas2 visade upp en bild som inte var av denna världen. En stor kontorsstol i läder med luftfjädring och armstöd. Ett stort skrivord i ädelträ. En dator av typ desktop, som förmodligen inte var billig.

Allt som hämtat ur en datortidning, som visar hur ett framtida datakontor bör se ut. Bilden finns förmodligen kvar IS.

Inget fel att ha kvar Vista + EI9. Tycker själv att det är ingen större skillnad mot W7+ EI11. Använder båda parallellt till lite allmän surf.
Annons
Nilho nu var det så att iE9 inte fungerade mot OneDrive och molnet, för att visa bilder, och då om du har dessa faciliteter som vista och ie9 kan du ju hjälpa till och testa det ..
Hur ser jag vad jag har för slag av facilitet, Vista iE(9) eller vad det är...?
I egenskaper på den här datorn, ser du operativet och under hjälp i webbläsaren ser du webläsar version
Jag har då iE9.
Undrar om iE10 är så mycket bättre efter alla era kommentarer (problem) jag läst om i forumet?

Nå det är för gamla grejer. Har upptäckt att ie9 inte funkar på en del sidor som det ska.
Thomas...
Jag vet vilka krav som ställs, men jag är nog lyckligt omedveten...
Jag skulle rekommendera dig att byta till Chrome - det att fungera i min mening mycket bättre än IE9 :)

John
http://www.uniggardin.se/

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem