Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Krånglig start knapp

Krånglig start knapp

Jag har senast uppdaterade Windows10, men det är något som är mysko.. Om datorn varit på ett tag och jag ska in på startmenyn så fungerar inte start knappen alls, kör då Ctrl, Alt + Del och väljer att starta om datorn.

Då står det Startar om och cirkeln går runt ett bra tag innan den startar om.. Vad kan vara felet??
Antal svar på detta inlägg: 10
Hej Banditen, har ju inte ditt program här, men du talar om att gå in på startmenyn efter du startat datorn? Verkar lite konstigt det där, Finns det inte ett viloläge där med som på alla andra program ? Mycket märkligt om du ska behöva starta om så fort du öppnar knappen. Lycka till. L.
ser ut som om du är för snabb så allt inte är färdigbyggt i din w10

och då är det, det dummaste du kan göra att starta om datorn.

sök funktionen är också´det en del som tar tid att bygga upp mfl..
har haft samma fel som Bandit på en dator här,,Körde CCleaner regisrerstädning, rätade till sig här! Kanske värt pröva även om CC även kan ställa till spök ibland!
Annons
Det är inte så att den starta om när jag klickar på start knappen utan knappen fungerar inte alls, det händer inget. Och jag är inte för snabb utan oftast händer detta då datorn stått på ett tag så allt ska vara färdig laddat om man säger så.

Det kan även hända att knappen fungerat ett par gånger sen funkar den inte, och ibland kan även appar vara såna att man väljer en och den öppnar sig men inget syns på den.

Ska testa CC haft den förrut.
en ofullständig uppbyggd uppgradering beter sig som du skriver Bandit.
och cccleaner är inte byggd för w10, den tar bort mer än den ska i värsta fall
Körde trots allt CCleaner och den hittade ett 70 tal DLL filer som inte var hela och som den reparerade, få se nu om den funkar eller om det blir fler fel.

CCleaner finns numer för Windows 10 "Download CCleaner for Windows 10 Desktop and Phone: CCleaner is a professional tools for keeping your computer system clean. It helps to remove the unused files from your PC thereby enabling the Windows to run faster and freeing the hard disk space."
Intresant om det löste dit problem
Jag har samma problem. Ibland kan jag inte starta någon app överhuvudtaget, men alla program går att starta. Märkte det när det inte gick att starta edge. Eftersom det inte heller funkade att klicka på windowsikonen längst ner till vänster så högerklickade jag på den i stället och kunde därifrån starta om windows. Efter omstart funkar allt som vanligt igen några dagar innan samma problem kommer igen. Efter lite analys verkar det som detta sker om jag stänger av datorn när microsoft är så vänliga att försöka hämta hem uppdateringar. Om så är fallet tycker jag att det var bättre förr då man fick reda på att det var uppdatering på gång när man stängde av datorn. Numera kollar jag direkt att det går att klicka på windowsikonen när jag startar datorn. Funkar inte det högerklickar jag på densamma och startar om maskinen. Efter omstart kollar jag om det finns uppdateringar. Det brukar det finnas och då installerar jag dom manuellt.
Här är ett typ exempel så som det kan bli med t.ex. appar, nu valde jag appen Kalkylator och den öppnas och ser ut som på bilden: http://i.imgur.com/gNZWioH.jpg

Själve meddelande pratbubblan vid klockan går Inte att klicka på alls men nu fungerar startknappen (peppar peppar)
Ett typexempel på problem som inte cccleaner fixar, utan det handlar om helt andra problem i apphanteringen, och fanns redan i w8

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem