Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Lösenord

Lösenord

Är det någon som har råkat ut för detta?
Efter en automatiskt uppdatering av W10 så blev det plötsligt att jag måste ange mitt Microsoft lösenord både vid start av dator och även när den gick ner i väntaläge. Som tur var hittade jag ett lösenord. Jag har fått bort lösenordet vid väntaläge men jag vet inte var jag kopplar bort lösenordet wid windows start. Är det någon som vet hur man gör?
Antal svar på detta inlägg: 5
nu blandade du bort korten för dig

det första vara att du fick valet att använda ett mailkonto att logga in med
(Hotmail, livemail, oulook.com mail osv i Microsoft sortimentet)

hade du inte det förut så måste du nu backa och logga in med ett lokalt konto i stället , allt fixar du under "Nya Medelanden"/"Alla Inställningar"/"Konton"

hoppas du fixar det, (det du ändå behöver är ditt Microsoftkonto när du hämtar appar i store)
så jag anser att du lika gärna kan ha kvar det kontoinloggning du nu har
men det är upp till dig..
Kan man skippa lösenordet när man ska gå in på lokalt konto tex när man växlar mellan användare måste man skriva lösenord, går det att slippa det.
Hej, utan att gå in på detaljerna, här går ett enkelt W-konto, och det som blev nytt efter stoppet för ett tag sedan är att det här programmet kräver lösenord även efter en stund strömsparläge som det kallas här. Så var det inte på det gamla Vista Home, men samtidigt har det väl blivit så numera att det krävs mer och mer lösenord vilket ju inte heller är att förakta,,man slipper i alla fall felaktiga användare då. Hälsn, L.
Annons
vi har haft det upp förut , i en annan tråd , det fungerar i stort som med w7/w8 när man har lokalt konto-
endera blankt(enter) eller så ingen inloggning alls (förutsätter att inga fler har kontoprofiler i datorn)

eller så gör ni följande!!
Skriv "netplwiz" i sökrutan och klicka på länken som visas då kommer du "användarkonton". Där bockar du ur rutan "användarnamn och lösenord måste anges......." . Klicka verkställ och skriv in lösenordet för sista gången.
Aha, Göcke, ok man har ju inte koll på allt liksom, har man inte anledning till det så blir det ju på det sättet också. Hälsn. L.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem