Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Roliga namn

Roliga namn

Hej ! Har Ni i Sverige roliga namn på Era holmar och skär ? Här i vår skärgård har vi namn som "Musblötan" , "Käringskrevan" och "Bisiballen"
Antal svar på detta inlägg: 7
Hahaha,, Rolle, där satt det, Allt finns ju om man börjar leta och kika. Och kul är väl det, inte bara olyckor och eländar. Hälsn.
RolleBe, hello, kom just på ett ortsnamn som finns uppe i Norrland, Gummark heter det, och bredvid finns Gärdsmark, stavat med Ä iofs, men man kan ju tänka tanken med ett E där. Allt finns, må gott. L.
I skärgården vet inte jag men byanamn som är roliga i Norrland finns det, bl a de fem byarna Snipp, Snapp, Snorum, Hej och Basalorum!
Annons
Stämmer bra det Maud,, uppe i Jörns-trakten har jag för mig. På tal om Jörn, har du hört den om farbrorn som klev in i bussen och frågade chauffören,"Ga bussen järnna att Jörn?, Jo , hä jörn blev svaret, så kan det vara. Hej.
Jo den är rolig!
"RolleBe, hello, kom just på ett ortsnamn som finns uppe i Norrland, Gummark heter det, och bredvid finns Gärdsmark, stavat med Ä iofs, men man kan ju tänka tanken med ett E där. Allt finns, må gott. L. "

Vad menar du?
Emans, bara om man delar upp ordet Gummark kan man ju få det till ett område för gummor, och Gärdsmark med E blir ju plötsligt Gerds mark. Ok .

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem