Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Inloggning

Inloggning

Hej, ett litet problem bara! När jag startar datorn på morgonen, kommer det opp en sida som meddelar "Den här webbsidan är inte tillgänglig" Jag får stänga sidan och starta om 2-3 gånger. Resten av dagen fungerar det normalt. Är datorn morgontrött?
Antal svar på detta inlägg: 8
du är tydligen för snabb så att nätverket (internet) inte är uppkopplat ännu
det första som händer när datorn startar är just en massa handskakningar (hälsningar) om att just din dator är på väg att vakna ...
har du sen en mängd program som autostartar så skall de igång och hälsa de med osv
har du en del program på aktivitetsfältet som startar så kan du se hur lång tid det tar för dem att hälsa färdigt osv
Jag har lite samma problem efter win10. I synnerhet efter viloläge. Det är väl bara att acceptera i väntan på bättre drivrutiner.
ändra vad som skall autostarta i aktivitetshanteraren och se till att appar stängs innan man går i viloläge
det kan göra susen..
skype och molnet samt virusskydd tar ett antal klockcykler att underhålla
Annons
Idag morse funkade det normalt, barnbarnet var tidigt upp och satte modemet på
och surfade på sin surfplatta. innan farfar öppnade sin dator.
RolleBe , stänger ni av modemet ??
Om du har modemet avstängt så tar det ju en stund för detta att koppla upp sig mot intenetleverantören och det kan ju vara orsaken till ditt problem. Om det inte är så att du har en uppladdningsbar router (som man kan ha till mobilt bredband), så låt det stå på så får du se. Jag tror inte att det är många som stänger av routern över natten annars.
Jo, vi brukar stänga av strömmen till datorn över natten.
Det kan ju ta ett par minuter för ett modem att koppla upp sig

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem