Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 10 installation

Windows 10 installation

Hej,
Installerade Windows 10 tidigare men var inte nöjd med vissa funktioner. Återställde till Windows 8, vilket fungerar mycket bra. Nu ville jag ändå uppdatera till 10:an innan det börjar kosta! Hela installatioen går bra men precis i slutet av konfigureringen så börjar en återställning till tidigare version och så har jag 8:an igen som vanligt. har provat 2 ggr med samma resultat.
Sedan får jag info från Microsoft om fel i update. Finns inga uppdateringar att göra enligt update.
Någon som känner igen problemet?
Antal svar på detta inlägg: 9
ladda hem installationen till en usb eller dvd och installera från den.

det kan även vara problem med virusskydd , och att just din dator inte har drivrutiner ännu till just din modell

då klarar en usb/dvd installation att gå runt problemet med att ta en standard variant av drivrutinen
Hej, jag har hittat felet varför det ej gick att installera Windows 10! Jag har ett Office 2007 o Microsoft hade skickat på mig en validering av Office 2010. Tog bort valideringen i update o si då gick det bra att installera 10:an!
Fick också problem att datorn startade om av sig själv o fick tips om att bocka av en ruta på det trådlösa nätverkskortet, som ville sätta datorn i vänteläge.
Nu funkar det bra!
En annan fråga om W10.
Kan man ladda ner W10 nu och installera den efter 30 juli?
Har en dator med w8 som borde uppgraderas till W10 men den behöver mer ramminne enligt Microsoftsidan för att klara av w10 och jag tror inte jag hinner fixa till det i tid.
(Ja, jag vet jag har haft hela helgen på mig....)
Ska den sparas på datorn eller måste det vara på skiva eller USB i så fall?
Eller måste det vara installerat och klart den 30 juli?
Annons
@Jan_e
svar nej, du måste installera före enligt Microsoft

laddar du hem w10 och installerar den på ett USB minne så har du det klart innan du uppgraderar med mer minne och installerar

@42backasol45 , tack för din feedback , den kan hjälpa andra
Hur gör jag för att installera W10 på ett USB-minne??
Hur stort behöver det vara?
Jag är dålig på datorer!
Jag skulle behöva installera W10 på min dotters dator. Men hon vill inte ha det just nu, då hon studerar på Universitet. Mycket tacksam för hjälp!
@Oskar
hon bör installera det för denna månads utgång om hon nu idag kör w7 eller w8
om hon vill ha den uppgraderingen gratis

ett USB minne på 4Gb till 8Gb kan ni ha för ändamålet ca 3,8Gb går det åt för win10home

här hämtar ni windows 10

[https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10]

[ http://korta.nu/D29 ]
Jättestort tack Göcke, detta hjälpte mig jättemycket.
Va bra , det är inte försent ännu

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem