Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Crash

Crash

Jag har en HP PAVILION 15 n051so 3 år gammal med förinstallerat W8.1. Har kört med W10 uppdatering i c:a 2 år som fungerat felfritt tills sista uppdatering från W10 (2016-08-10). Då blev skärmen plötsligt svart och "pilen" stannade mitt på skärmen och det gick inte att göra något. prova att starta om. då fungerade inget. andvände då (f9) och gick tillbaks till 8.1 som fungerade bra. provade då att installera om W10 (som jag naturligtvis fick köpa då) den fungerade i c:a 15 min sedan upprepades "Då blev skärmen plötslig svart ....." återgick då igen till W8.1 som fungerar bra. Vad kan man göra om man vill ha W10 ????
Antal svar på detta inlägg: 5
irkarl: Jag var med om liknande när jag skulle inst W10

Du skall ringa Microsoft supporten om ditt problem, be dom sända en länk om
inst av W10:an
go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=822784

Den gör så du kan installera på nytt,så gjorde jag å det funkade..Du får se till att 8 och 8.1 är uppgraderade fullt ut innan du ringer.. Är inte helt säker på att den länken är helträtt som jag nämnde här över

Men du måste få instruktioner av supporten
Glömde säga att du inte behövt köpa W10, här funkade det fint, efter dom kollat mitt lösen ord.
har man kört win10 och den har registrerat sig, så ska man över huvud taget inte behöva köpa en ny licens.

gör som aa säger
Annons
Har hittat "felet" det blev installerat 2 bildskärmskort. så man fick pröva sig fram vilket som fungerade bäst. genom att inaktivera det ena resp andra. tog "lite" tid massa omstarter och starter i felsäkert läge blev det.
irkarl , låter bra att du fixade det.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem