Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Excell blev en tmp-fil

Excell blev en tmp-fil

När jag stängde min excell arbetsbok så blev det istället en tmp-fil (~RF 6291a3f3.TMP)
Kan varken öppna tmp-filen eller den ursprungliga filen. När jag försöker öppna den ursprungliga filen kommer en ruta upp att filen inte går att hitta.
Inget att göra?
Antal svar på detta inlägg: 9
Låter alvarligt, vilken version av exel kör du. Jobbar du i molnet.
Excel 2003 som jag förde över från min gamla dator. Inget molnjobb.
håll ner CTRL när du startar Exel programmet då får du en fråga om du vill starta Ecel i Felsäkert läge och då ska du svara "Ja" Prova att öppna ( ~RF 6291a3f3.TMP) eller försök med den ursprungliga filen.
Annons
"Öppna Office-program i felsäkert läge på en Windows-dator
Gäller för: Office 2016 , Office 2007 , Office 2010 , Office 2013"

bör nog gå på Excel 2003?

http://tinyurl.se/4gzc__l

länken vill tyvärr inte funka
denna då

http://bit.ly/2cmc6SN

Tack så mycket DedePera.
Det gick faktiskt med felsäkert läge och sen söka TMP-filen. Försökte sen med att spara hela Exel-sidan och lägga den bland mina övriga Exel-filer och det gick utmärkt. (trodde det inte skulle gå från felsäkert läge) Skyndade mig att göra en kopia och skicka den till ett USB-minne också utifall samma sak skulle hända igen. (Jag är otroligt slarvig med att ta säkerhetskopior)

Återigen,; Ett stort tack. Du har besparat mig en massa jobb.
Det var så lite så, jag råkade ut för samma sak för 3-4 år sen men kom inte på direkt hur man kom åt felsäkert läge för Office program men jag googlade fram det först på Engelska och sen hittade jag det även på svenska.

Vilket bra tips, det har jag inte känt till
Jo det är ett bra verktyg.
Kom bara ihåg att alla gammla office program har denna möjlighet och tmp filen skapas alltid under tiden du öppnar ett dokument som en dold fil i samma katalog som originalet.
Testa att visa dolda filer och placera en fil på skrivbordet,
så ser ni detta.
Denna fil är det som ger möjlighet att backa i arbetet.
När ni stänger dokumentfilen ska temp filen raderas
Problemet som kan följa. Är att man aldrig skall jobba med en fil på ett nästan fullt Usb minne när denna tempfil kan bli väldigt stor.
Historien berättar tidigt om förstörda examensjobb redan på den tiden
Vi hade disketter.

Rekommenderar även att uppgrader office 2003. Till något nyare.

Bra jobbat med att fixa problemet.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem