Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Omstart av datorn

Omstart av datorn

Jag har fått problem med min dator, när något program eller app är uppdaterad och datorn begär att startas om så stannar den och startar inte om igen utan det står ingen video är tillgänglig men datorn stänger inte av sig, drar man ut strömsladden och sätter tillbaka den igen så startar datorn om.

Vad har hänt och vart ligger felet?
Antal svar på detta inlägg: 5
Challe , det låter som din dator är dåligt uppgraderad
om du då sliter ut strömförsörjningen så blir det ju inte bättre

om du startar om datorn och den är uppe , kan du då stänga av den på vanligt sätt direkt efter.

får du flagga om att program går i bakgrunden så borde de stänga ned efter ett tag , eller om du får en knapp att stänga dem med.. så skynda på genom att trycka den.
Datorn fungerar till 100% alltid och inga felmeddelanden kommer upp vare sig vid start eller när man stänger den utom när datorn kräver en omstart när något har blivit installerat så stannar den i uppstarten och kommer inte längre om man inte drar ut strömsladden och sätter i den igen för då startar datorn som den ska utan felmeddelanden.
norsk reset har aldrig varit en bra kombination

och det kanske är dags att starta den i felsäkert läge , med så få autostartande program som möjligt

ingen video är tillgänglig?
är det grafikkortet den frågar efter så det är grafikdrivrutiner som den vill uppdatera..

som sagt rena gissningar på det du skrivit
någon annan kanske har haft samma knäppa svar från datorn

vilket OS??
Annons
Jag har den senaste versionen av windows 10.
Kan bara ge dig tipset att kolla kontrollpanelen
Under enheter om du har en gul flagga där

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem