Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Systemadministratör

Systemadministratör

Får detta meddelande vid försök att starta Spotify (som har fungerat utmärkt tidigare):
Systemadministratören har blockerat det här programmet. Kontakta systemadministratören om du vill ha mer information.
Jag är Administratör för datorn och är ende användaren. Min undran, hur kontaktar jag honom (mig själv) för att få mer information och kunna öppna programmet?
Har försökt avinstallera programmet med det går inte och ovanstående meddelande kommer upp. Har gjort systemåterställning ca en månad bakåt (äldsta återstartspunkt) men det har inte hjälpt.
Dator HP Pavilion17-g165no med Windows 10 förinstallerat.
Någon idé ?

Antal svar på detta inlägg: 7
så här står det på Spotify sidan under hjälp
WINDOWS 10
1.Öppna Spotify och klicka på Arkiv i menyraden. Välj Avsluta.
2.Klicka på Start . Välj Settings.
3.Öppna System.
4.Klicka på Appar och funktioner och välj Spotify.
5.Klicka på Avinstallera. Klicka på Avinstallera igen i popup-fönstret för att bekräfta.
6.Ladda ned och installera Spotify!

funkar inte det??

ditt problem kan ha med brandväggen också
Hej och tack för svar, Göcke!
Lyckades nu avinstallera genom att gå den väg som Du föreslog. Programmet är borta om jag tittar i programlistan . Startade om datorn. Försökte sedan ladda ned och installera om programmet. Får då svaret: Installationsprogrammet stötte på ett okänt fel (Felkod:53).
Någon ny idé ?
får du felkoden när du laddar ned programmet , eller när du installerar
Annons
Hej igen!
spotify.exe laddas ned utan problem. Trycker sedan Kör och installationsprogrammet startar. Installeras under ca 18 sek och när det är nedladdat (det gröna fältet är helt fyllt) så kommer felmeddelandet upp.
en riktig bugg är det i installationen av spotify

se denna tråd , hoppas att du kan engelska
http://bit.ly/2he3xvy
Tack för den länken, Göcke!
Mycket att läsa men åtgärder som jag inte vågar göra då jag har för dålig kunskap i att modifiera datorn. Men i texten så nämns programmet Cryptoprevent som jag har/hade installerat i datorn. Avinstallerade detta och startade om. Laddade ned Spotify igen och nu gick allt igenom. Frid och fröjd? Nej, när jag stängt av Spotify och sedan öppnar det igen så kommer felmeddelandet tillbaka!
Gjorde en annan koll nu. Gick in på Start och alfabetslistan med appar. Högerklick på appen Spotify, sedan högerklick på Mer och sedan Kör som administratör. Och nu kommer jag in. En knölig omväg men jag når målet och kan lyssna på mina jazzfavoriter igen!
Stort tack Göcke för att Du tog Dig tid och ledde mig rätt via länken.
jo det var en riktig bugg det där , och att den finns på alla plattformar , gör det inte bättre

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem